اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

ارائه آموزش‌های طرح دادرس به 3 هزار دانش‌آموز زنجانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح دادرس از مؤثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان است، گفت: 3 هزار دانش‌آموز متوسطه اول استان زیر پوشش طرح ملی دادرس قرار گرفتند.

ارائه آموزش‌های طرح دادرس به 3 هزار دانش‌آموز زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم افتتاح هفتمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) شهرام میرزایی با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های دانش آموزی در هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر و آموزش و پرورش همواره ارتباطات مناسب و مطلوبی در راستای اجرای برنامه‌های مشترک داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: طرح دادرس با هدف ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود و جمعیت بر تقویت این طرح تاکید دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح دادرس از مؤثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان است و در این طرح دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه تاکنون طرح دادرس در ۱0۰ مدرسه استان  برای دانش‌آموزان به اجرا گذاشته شد، افزود: این طرح یک طرح آموزشی و مهارتی است و تلاش می‌شود که در قالب کانون‌های دانش‌آموزی این طرح را به اجرا درآوریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: طرح دادرس از 6 سال پیش در استان زنجان به صورت همه ساله با هدف مشارکت جوانان در فعالیت های خود امدادی برگزار می‌شود.

وی گفت: ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی همچنین توسعه و ساماندهی تیم‌های امدادی دانش‌آموزان و ظرفیت سازی برای آمادگی، مقابله و پاسخگویی مناسب در زمان وقوع حوادث از مهم‌ترین اهداف طرح دادرس است. 

 

در ادامه مراسم افتتاح هفتمین دوره طرح دادرس معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: طرح دادرس به  منظور شناخت و آماده ‌سازی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت اجرا می‌شود.

فاطمه جمشیدی ادامه داد: آمادگی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی از جمله اهداف برگزاری طرح ملی دادرس است.

*دادرس از طرح موفق جمعیت هلال احمر است

وی افزود: این طرح در 6 دوره گذشته با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش‌آموزان به اجرا در آمده و در نوع خود طرحی موفق بوده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: در این طرح بیش از  100مربی دادرس در تعداد 100 مدرسه، دانش‌آموزان را آموزش خواهند داد.

وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان در ۹ آیتم تخصصی (پناه گیری و تخلیه، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، حمایت حیاتی پایه BLS و احیای قلبی و ریوی CPR، حمل مصدوم، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری و اطفا حریق)، آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

جمشیدی اجرای این طرح را مجری و معبر مناسبی برای تبیین و تعمیق خصایص ترتیبی دانست و یادآور شد: در این برنامه ملی، آموزش‌های مهم نوع دوستی، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیشگیری از پیامدهای ناشی از وقوع حوادث طبیعی در مدارس کشور به جامعه هدف انتقال داده می‌شود.

دراین مراسم  سرود دانش آموزی هلال احمر بصورت دسته جمعی توسط دانش‌آموزان عضو دادرس مدرسه اجرا شد، برنامه صعود و فرود تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به همراه حمل مصدوم توسط دانش آموزان طرح دادرس انجام شد.

این مراسم با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر، معاون مدیر کل مدیریت بحران استان، معاون نیروی انتظامی استان،  نماینده اداره کل آموزش و پرورش، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، کارشناسان هلال احمر و آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه فرزانگان  30مهر برگزار شد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول