اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از دلدادگی بسیجیان کویر

مشق خادمی سالار شهیدان(ع) از سمنان تا مهران

روایتگری دلدادگی بسیجیان استان سمنان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) آسان نیست؛ این روزها بسیجیان کویر به عشق اباعبدالله الحسین(ع) از سمنان تا مهران مشق خدمت می‌کنند.

مشق خادمی سالار شهیدان(ع) از سمنان تا مهران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همه ساله در اربعین حسینی هزاران نفر از مردم ایران اسلامی و سراسر جهان به کربلای معلی و عتبات عالیات مشرف می‌شوند و در سال‌های اخیر این اجتماع باشکوه، سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی متعددی شده است.

خدمت‌رسانی به زائران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همواره در روایات و احادیث مورد تأکید قرار گرفته است و عموم مردم کشورمان و مسلمانان عراقی این روزها تلاش دارند تا خادم خوبی برای اباعبدالله‌الحسین(ع) باشند.

در این میان، روایتگری دلدادگی بسیجیان استان سمنان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) آسان نیست؛ این روزها بسیجیان کویر به عشق اباعبدالله‌الحسین(ع) از سمنان تا مهران مشق خدمت می‌کنند.

ارائه بهترین خدمت به زائران در مهران

مجید معینی، جانشین معاونت آماد و پشتیبانی سپاه استان سمنان و معاون موکب شهدای تدارکات و پشتیبانی سمنان در مهران، در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان، با اشاره به وقوع طوفان 29 مهرماه در مرز مهران اظهار کرد: شرایط در حال حاضر خوب است و با قوت به مردم خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هنگام وقوع طوفان سهمگین در مهران اوضاع اصلاً خوب نبود و موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مرز مهران دچار مشکلاتی شدند که پیش‌بینی‌نشده بود، افزود: برای خدمات‌رسانی به زائران با مشکلات زیادی مواجه بودیم؛ اما در هر صورت زائران را اسکان دادیم.

جانشین معاونت آماد و پشتیبانی سپاه استان سمنان ادامه داد: هم‌اکنون وضع بهتر است و زائران در حال تردد هستند و به سمت مرز می‌روند.

معینی با اشاره به اینکه خدمات‌دهی و امدادرسانی به زائران در مرز مهران هر روز بیش از روز قبل تقویت می‌شود، تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی در مسیر برپا شده و با چای و غذا مشغول خدمات‌رسانی به زائران هستیم و تا غروب، موکب‌های طوفان‌زده را نیز برقرار می‌کنیم.

جانشین معاونت آماد و پشتیبانی سپاه استان سمنان با بیان اینکه حضور مردم ایران در راهپیمایی عظیم اربعین پرشور است، تصریح کرد: امروز که در مهران هستیم، انگار دیشب هیچ اتفاقی نیفتاده است و هیچ‌کدام از زائران به خاطر شرایط آب و هوایی به مبدأهای حرکتی خود برنمی‌گردند و خیل عظیم جمعیت به سمت مرز در حال حرکت هستند.

معینی با بیان اینکه در موکب‌ها خدمات مختلفی را به زائران ارائه می‌دهیم،‌ تأکید کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین پیام مهمی برای استکبار جهانی دارد و دشمن باید بداند که مردم ایران با 10 برابر این طوفان‌ها هم از مسیر خارج نمی‌شوند و ما هم به زائران امام حسین (ع) بهترین خدمت را ارائه می‌کنیم.

تجهیزات سپاه سمنان؛ در اختیار مردم در مهران

مهدی کاشفی، مسؤول اردویی و گردشگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و رئیس موکب شهدای تدارکات و پشتیبانی سمنان در مهران هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره وقوع طوفان در مرز مهران اظهار کرد: طوفان شب گذشته با رعد و برق، صاعقه و بارندگی خیلی شدیدی همراه بود.

وی ادامه داد: طوفان شدید شب گذشته به موکب‌ها در مرز مهران خسارت‌هایی زد که به‌سرعت به برپایی مجدد موکب‌ها و خدمات‌رسانی به زائران پرداختیم.

رئیس موکب شهدای تدارکات و پشتیبانی سمنان در مهران گفت: هشت دستگاه اتوبوس، 6 دستگاه مینی‌بوس و هفت دستگاه کامیون سپاه استان سمنان در دقایق اولیه طوفان مردم را سوار کردند تا آسیبی نبینند.

کاشفی تصریح کرد: بعد از گذشت نیم ساعت از فعالیت بسیجیان سمنانی، اتوبوسرانی به کمک‌رسانی اقدام کرد و مردم را به داخل شهر انتقال دادند و خوشبختانه آسیبی به مردم وارد نشده است.

مردم نه از طوفان و باران ترسیدند و نه از گرانی!

رئیس موکب شهدای تدارکات و پشتیبانی سمنان در مهران تأکید کرد: ظرفیت چادرهای سپاه سمنان برای اسکان پنج هزار نفر است و تغذیه و آشپزخانه موکب‌ها در طوفان خسارت‌هایی دید که همان شب گذشته مجدداً از سمنان چادرهای جدید موکب و پتو بارگیری شد و سعی می‌کنیم تا عصر امروز به‌طور مجدد موکب‌ها را برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی اربعین با وجود تمام تبلیغات استکبار جهانی و فشارهای اقتصادی بی‌نظیر است، تصریح کرد: امسال سومین سال استقرار ما در مرز است که جمعیت را بیشتر از سال گذشته تخمین می‌زنیم.

مسؤول اردویی و گردشگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه دشمنان هر کاری کردند نتوانستند اعتقاد و ارادت مردم را نسبت به امام حسین (ع) کم کنند، اظهار کرد: مردم باقوت و روحیه بیشتری در این راه هستند.

کاشفی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام رادیو و تلویزیون نسبت به شرایط جوی مهران باز هم ازدحام مردم را به سمت مرز شاهد هستیم؛ مردم ما نه از طوفان و باران ترسیدند و نه از گرانی و امروز رهسپار بارگاه سیدالشهدا (ع) هستند.

نیرویی مافوق نیروها

عشق به سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) همان‌طور که بزرگان دینی و اهل‌بیت(ع) فرموده‌اند هرگز به خاموشی نمی‌گراید.

جلوه‌هایی که این روزها در مرزهای خروجی کشور به سمت عراق به‌ویژه در مرز مهران که بسیجیان سمنانی در آنجا مستقر هستند دیده می‌شود، نشان می‌دهد حب‌الحسین(ع) نیرویی مافوق همه نیروها و اراده‌هاست و جاذبه شهید دشت کربلا و یارانش، مصائب را بر زائرانش سهل می‌سازد تا با روحیه و انگیزه به دیدار یار بشتابند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول