اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش بیمه سلامت

11 میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

صفر فرامرزی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: 11 میلیون نفر در کل کشور و 45 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری با طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

11 میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز همایشی به‌مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت با حضور جواد مهراندیش یکی از معاونان بیمه سلامت و جمعی از مسؤولان چهارمحال و بختیاری در مجمتع لاله شهرکرد برگزار شد.

در این آئین از خانواده‌های شهدای مدافع حرم چهارمحال و بختیاری تجلیل به‌عمل آمد.

الله‌کرم نصیری در این آئین با تأکید بر اینکه اگر مدافعان حرم در بیرون از مرزهای جهموری اسلامی نمی‌جنگیدند باید در مرزهای ایران اسلامی با دشمنان می‌جنگیدیم، گفت: مدافعان حرم امنیت کشور ما را بیمه کردند و نظام جمهوری اسلامی را از تهدیدات و مشکلاتی که دشمن قصد داشت برای کشور ما ایجاد کند، حفظ کردند.

پوشش فراگیر بیمه در بین اقشار مختلف مردم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف بیمه سلامت و فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای در سراسر کشور و پوشش فراگیر بیمه در بین اقشار مختلف مردم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری بود که در سال‌های اخیر محقق شده است.

وی اضافه کرد: دولت در سال‌های اخیر تلاش کرد تا با پرداخت بیش‌تر سهم بیمه‌شدگان، فشار را بر روی مردم کم کند و همچنین نظام ارجاع و پزشک خانواده با همراهی بیمه سلامت در طرح تحول نظام سلامت اجرایی شد.

نصیری با بیان اینکه تحقق عدالت و کمک به مستضعفان از مهم‌ترین اهداف نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: دشمنان در تلاشند تا با به وجود آوردن مشکلات اقتصادی برای کشور که این مشکلات تأثیراتی در بیمه نیز دارد، مردم را دچار مشکل کنند، اما تاکنون موفق نشده‌اند به هدف خود برسند.

مردم در 13 آبان به میدان می‌آیند/ تلاش دشمن برای فشار اقتصادی بر مردم ناکام می‌ماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دشمن سعی دارد با جنگ روانی القا کند 13 آبان که در کشور ما به نام روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است، فشار را تشدید می‌کند، اما بداند مردم ما در همیشه در صحنه حضور دارند.

بازار به ثبات رسیده است/ مشکلات به زودی مرتفع می‌شود

وی در ادامه با اشاره به تأثیرات فشار اقتصادی بر مردم، گفت: مشکلات اخیر تا حدودی بر بازار تأثیر منفی داشت، اما با تدابیر اندیشیده شده بازار تا حدودی به ثبات رسیده است و امیدواریم این مشکلات با تلاش دولتمردان به زودی مرتفع شود.

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در این همایش با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، گفت: ایشان فرمودند مردم تا زمانی که با مشکل مواجه نشده‌اند از سلامت و امنیت غافلند و امروز تلفیق شهدایی که امنیت آفریدند و کسانی که در راستای سلامت گام بر می‌دارند در این آئین معنادار است.

زحمات جهادگران در جامعه مشهود است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) ادامه داد: کسانی که در کارهای جهادی و ارزشی فعالیت می‌کنند، قطعا زحماتشان در جامعه مشهود است.

وی در پایان با بیان رشادت‌های شهدای مدافع حرم و رفتار و کردارشان، خاطرنشان کرد: شهدا مکان و زمان شهادت خودشان را انتخاب کردند و امروز 13 مدافع حرم چهارمحال و بختیاری از افتخارات این استان است.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در این آئین خدمت‌رسانی به بندگان خداوند را از راه‌های تقرب به معبود عنوان کرد و گفت: اگر کسی می‌خواهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رضوان الهی دست پیدا کند، بایستی خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: بهداشت، درمان و سلامت امروز یکی از مهم‌ترین خدمات به مردم است و این علم از بالاترین علم‌ها است و امید است مسؤولان در خدمت‌رسانی به مردم به نحو احسن عمل کنند.

صفر فرامرزی در این همایش با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: 45 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری که فاقد هرگونه بیمه بودند، در این طرح تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان از خدمات تقریبا رایگان بیمه‌ای بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: بیماران خاص و سرطانی در بخش بستری و سرپایی خدمات کاملا رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول