اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

روایتی از دغدغه‌ی مدیران در مقابله با زمین‌خواری

تفاوت برخورد با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های مختلف

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد روایتی از تفاوت در برخورد با زمین‌خواری در دوره‌های مختلف را مطرح کرد.

تفاوت برخورد با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد که به تازگی از مسوولیت مدیرکلی دفتر فنی به مدیریت امور شهری انتقال یافته در نشست خبری معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد یار دوازدهم مسوولان هستند در برخورد با زمین‌خواری و تصرفات غیر قانونی هستند اظهار کرد: در دوره‌ای که با واحدهای شن و ماسه در بستر رود بشار برخورد کردیم ۶۰ درصد موفقیت ما مربوط به همکاری رسانه‌ها بود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث مبارزه با زمین‌خواری دبیری این ستاد را به ما واگذار کرده‌اند و مبارزه با زمین‌ خواری جز اولویت‌های کاری ماست.

این مسوول بن صورت تلویحی به مقایسه نوع برخورد و رویکرد دوره فعلی مدیریت ارشد استان با پدیده زمین‌خواری با دوره مدیریت قبلی پرداخت و گفت: علی‌رغم این که در دوره قبلی هم نسبت به این موضوع دغدغه داشتند اما به ما می‌گفتند که شما خیلی زیاد ورود به این موضوع پیدا می‌کنید!!.

کاظمی به دغدغه مدیریت ارشد کنونی استان برای مبارزه با زمین خواری اشاره کرد و گفت: اما آقای احمدی استاندار فعلی همیشه پی‌گیر مقابله و مبارزه با زمین‌ خواری هستند و حتی به ما می‌گویند اقدامات شما کم رونق شده است!.

این مسوول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد که در دوره کنونی برای مقابله با زمین‌ خواری به دنبال خروجی هستند و به همین دلیل است که توانستیم رود بشار را از دست سوداگران نجات دهیم اما کسان دیگری آن را تصرف کردند که قرار است کارگروهی تشکیل دهیم و عن قریب نسبت به آزادسازی بستر رود بشار تا پل مختار و روستای مزدک اقدام شود.

به گزارش فارس، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های بکر و پوشیده از جنگل‌ها و مراتع در جنوب غربی کشور با جمعیت 700 هزار نفری است که متاسفانه در سال‌های اخیر دست اندازی‌های زیادی به اراضی ملی آن شده و حتی زمین‌خواران به بستر رودخانه‌ها هم رحم نکرده‌اند.

زمین‌خواری، کوه‌خواری، رودخانه‌خواری و جنگل‌خواری به کار هر روزه منفعت‌طلبان تبدیل شده و در سال‌های اخیر به گونه‌های زمین‌خواران در کار خود جری شده‌اند که درختان بلوط چند صد ساله را برای تصرف اراضی در جنگل‌ها زنده زنده می‌سوزانند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول