اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران:

یک‌میلیون دانش‌آموز در 3 هزار مدرسه در انتخابات دانش‌آموزی شرکت کردند

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: یک‌میلیون دانش‌آموز در 3 هزار مدرسه در انتخابات دانش‌آموزی شرکت کردند.

یک‌میلیون دانش‌آموز در 3 هزار مدرسه در انتخابات دانش‌آموزی شرکت کردند

سید مجتبی هاشمی در خصوص برگزاری موفق انتخابات دانش‌آموزی در بیش از 3 هزار مدرسه شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: یکی از وظایف مهم آموزش‌وپرورش آماده کردن دانش آموزان برای حضور موفق و فعال در موضوعات و رویدادهای اجتماعی است که در این حوزه موفق عمل کرده است.

وی افزود: دانش آموزان از بدو پیروزی انقلاب در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در خط مقدم بوده و هستند و حضور فعال دانش آموزان در مسائل اجتماعی از کارنامه‌های درخشان این وزارت خانه به‌حساب می‌آید.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: انتخابات دانش‌آموزی در سراسر کشور و شهرستان‌های استان تهران مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی را برگزار کردند و هدف ما این است که دانش آموزان در مدارس در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها وارد شوند.

هاشمی افزود: مدرسه داری ۵ رکن است که در آئین‌نامه اجرایی مدارس هم قیدشده است به‌غیراز مدیریت مدرسه که مبتنی بر شخص است بقیه ارکان که عبارت‌اند از شورای دبیران، شورای مدرسه، انجمن اولیا و شورای دانش‌آموزی این‌ها ارکان شورایی در مدرسه هستند.

 وی بیان داشت: تمام تلاش ما بر این مبنا است که دانش آموزان در یک شرایط برابر تمرین داشته باشند و در پروسه برگزاری این دوره از انتخابات شوراها، هم کسانی که انتخاب می‌کنند و هم منتخبین در شرایط مفید قرار می‌گیرند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: در شهرستان‌های استان تهران آماری که امسال به دست آمد به‌اضافه‌ی پیش‌دبستانی، حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۳هزار مدرسه شرکت کردند؛ بر اساس نورمی که وجود دارد دانش آموزان مدارس زیر ۱۰۰ نفر ۵ منتخب و مدارس بالاتر بین ۱۱ تا ۱۳ منتخب خواهند داشت.

هاشمی به منتخب شوراها تأکید کرد: ایجاد روحیه نشاط و پویایی در واحدهای آموزشی از اهداف مهم تشکیل شوراهای دانش‌آموزی بدانید و در تقویت آن کوشا باشید.

وی گفت: بیش از 900هزار دانش‌آموز در شهرستان‌های استان تهران در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و منتخبین شورای دانش‌آموزی را انتخاب کردند.

معاون پرورشی  اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان از دانش آموزان مدارس خواست تا از مدارس مطالبه‌گری را تمرین کنند و حق خود را از فردی که رأی دادند مطالبه کنند چراکه به دنبال حق خود بودن یکی از مؤلفه‌های موفقیت است.

انتهای پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول