اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

به کارگردانی ژان مارک والی

فیلم «جان لِنون» و همسرش ساخته می‌شود

«ژان مارک والی» فیلمی با موضوع «جان لِنون» ستاره ترور شده موسیقی و همسر شرقی‌اش «یوکو اونو» می‌سازد.

فیلم «جان لِنون» و همسرش ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، «ژان مارک والی» فیلمی با موضوع «جان لِنون» ستاره ترور شده موسیقی و همسر شرقی‌اش «یوکو اونو» می‌سازد.

«یونیورسال پیکچرز» در حال مذاکره برای عملیاتی کردن فیلم‌نامه «آنتونی مک‌کارتِن» با تهیه‌کنندگی «مایکل دی‌لوکا پروداکشنز» و «ایمِرسیو پیکچرز» است. خبر این فیلم ابتدا در ماه فوریه و دی‌لوکا در همکاری و گفتگو با یوکو اونو برای ساخت فیلمی درام در مورد اونو و ارتباطش با جان لِنون، منتشر شد.

ژان مارک والی قرار است کارگردانی و تدوین این فیلم را برعهده بگیرد. او همچنین بازنویسی فیلم‌نامه را در کنار مک‌کارتِن در دستور کار خود دارد. البته یوکو اونو در تهیه این فیلم با دی‌لوکا همکاری خواهد کرد.

یوکو اونو و جان لنون اسطوره موسیقی ابتدا در سال ۱۹۶۶ در یک گالری در لندن با هم آشنا شدند که در آن نمایشگاه اونو آثار نقاشی آبستره را به نمایش گذاشته بود و گروه بیتلز چهار سال از موفقیت و تبدیل شدن‌شان به چهره‌های هنری جهان می‌گذشت.

این دو در سال ۱۹۶۹ با هم ازدواج کردند که آهنگ «تصنیف جان و اونو»  هم به بهانه ازدواجشان خلق شد که عنوان آهنگ هیت و موفق شماره یک گروه بیتلز در بریتانیا را به خود اختصاص داد. گروه بیتلز در سال ۱۹۷۰ از هم پاشیده شد و هر کدام از هنرمندانش به صورت انفرادی به فعالیت هنری خود ادامه دادند.

جان وینستون لنون متولد ۹ اکتبر ۱۹۴۰ خواننده، ترانه سرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر، از معروف‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک، در انگلستان، به دنیا آمد. او به‌ عنوان یکی از اعضای موسس گروه بیتلز و یکی از موثرترین افراد در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته شد. وی به‌همراه پل مک‌کارتنی یکی از موفق‌ترین مشارکت‌ها را در نوشتن ترانه در قرن بیستم انجام دادند. در سال ۱۹۷۰ که گروه آن‌ها از هم پاشید، وی به صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد، اما باعت انتقاد و حتی تحسین‌آمیز شدن آلبوم موسیقی او شد. 

وی همواره می‌خواست مانند پدرش سرباز نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا شود، اما پس از گوش‌ سپردن به آهنگ‌های الویس پریسلی به موسیقی روی آورد. لنون ماهیت سرکش و شوخ‌طبعی در موسیقی خود داشت.  وی در سال ۱۹۷۱ به شهر نیویورک نقل‌ مکان کرد، جایی که منتقد جنگ ویتنام و دولت ریچارد نیکسون بود که به اخراج و تبعید وی از خاک آمریکا منجر شد.

لنون در روز هشتم دسامبر سال ۱۹۸۰،  در حالیکه همراه با همسرش یوکو اونو به آپارتمان خود در ساختمان داکوتا در شهر نیویورک بازمی‌گشت به دست یکی از طرفداران سابقش به نام مارک دیوید چَپمَن به ضرب چهار گلوله کشته شد. قاتل او از آن زمان تا به‌حال در زندان به‌سر می‌برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول