اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف دامغان خبر داد

اطعام روزانه 15 هزار زائر توسط موکب دامغانی‌ها در کربلا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از اطعام روزانه 15 هزار زائر در موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) این شهرستان در کربلای معلی خبر داد.

اطعام روزانه 15 هزار زائر توسط موکب دامغانی‌ها در کربلا

حجت‌الاسلام‌ مرتضی میرکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان از برپایی موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) این شهرستان در کربلای معلی خبر داد و اظهار کرد: امسال به یاری خداوند و حمایت امام حسین (ع) برای سومین سال متوالی است که این موکب از طرف مردم خون‌گرم، ولایی و محب اهل‌بیت (ع) دامغان در کربلا برپا شده است.

وی تصریح کرد: موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) دامغان از روز یکشنبه 29 مهرماه در کربلای معلی برپا شده است و 45 خادم در این موکب فعالیت دارند و روزانه به 15 هزار نفر در قالب صبحانه، ناهار و شام غذا داده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های خوب فرهنگی را در این موکب پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: اقامه سه وعده نماز جماعت، حضور سخنرانان و قرائت زیارت عاشورا، دعای ندبه و دعای کمیل از برنامه‌های ما در این موکب است.

اسکان زائران در موکب اداره کل اوقاف سمنان در مرز مهران

میرکو با تأکید بر اینکه جدای موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) در شهر کربلا یک موکب از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در نقطه صفر مرزی در مرز مهران برپا شده است، اضافه کرد: این موکب هم فعالیت خود را آغاز کرده و خدمات اطعام و اسکان زائران امام حسین (ع) را انجام می‌دهد و به مدت 12 روز فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که توانایی جسمانی دارند، خواهش می‌کنم در زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین شرکت کنند، تصریح کرد: حضور در مسیر زیارت اربعین یکی از نشانه‌های شیعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان بیان کرد: افرادی هم که توانایی مالی دارند به موکب‌ها کمک کنند تا بتوانیم فضای خوب معنوی، سیاسی و اجتماعی در عراق ایجاد کنیم.

میرکو خاطرنشان کرد: باور ما بر این است که اربعین‌های امام حسین (ع) در هر سال می‌تواند بسترساز ظهور امام زمان (عج) باشد و امیدواریم بتوانیم گامی در مسیر فرج این حضرت برداریم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول