اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

توصیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به مدیران؛

شأن خبرنگاران را حفظ کنید/ شکایت از خبرنگار، آخرین راه حل است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به تأکیدات استاندار سابق و فعلی به اینکه مدیران تا جایی که امکان دارد از نشریات و رسانه‌های استان شکایت نکنند، از مدیران خواستاریم در برابر انتقادات سعه صدر خود را بالا ببرند.

شأن خبرنگاران را حفظ کنید/ شکایت از خبرنگار، آخرین راه حل است

جواد کارگران دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در رابطه با قانون آزادی مطبوعات، گفت: رسانه‌ها به‌نوعی پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و رسالت اصلی این قشر بیان مشکلات جامعه برای حل شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه انتقاد راهی برای حل نواقص است، اضافه کرد: اما اصحاب رسانه باید به این نکته توجه کنند که انتقادات به سمت توهین و تخریب نرود زیرا این مسئله بر خلاف قانون مطبوعات است و شخصی که مورد توهین قرار گرفته می‌تواند از رسانه مدعی احقاق حقوق شود.

وی با اشاره به قانون مطبوعات در مواقع انتقاد رسانه از مدیران یا دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: اگر انتقادی از یک مدیر در رسانه‌ای منعکس شود، آن رسانه ملزم است جوابیه را در شماره بعدی و در همان ستونی که انتقاد صورت گرفته است، عینا درج کند.

کارگران در ادامه با تأکید بر اینکه اگر رسانه‌ای به شخص حقیقی یا حقوقی توهین کند، این مسئله توسط اداره ارشاد به هیأت نظارت بر نشریات در پایتخت منعکس می‌شود، خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری هیأت نظارت بر مطبوعات وجود ندارد، اما در مواردی می‌توان به آن نشریه تذکر داد.

هیأت 14 نفره در چهارمحال و بختیاری از حقوق خبرنگاران دفاع می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک هیأت منصفه متشکل از 14 نفر برای حمایت از حقوق اصحاب رسانه در استان وجود دارد، افزود: اگر مدیری از رسانه‌ای به‌علت انتقاد شکایت کند، این هیأت در جلسات رسیدگی برای دفاع از حقوق اصحاب رسانه حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه حمایت از خبرنگاران جهت بیان واقعیت‌ها و مشکلات، اظهار داشت: در جلسات هم‌اندیشی مسؤولان و اصحاب رسانه، استاندار سابق و فعلی چهارمحال و بختیاری بر حفظ حقوق اصحاب رسانه و مطبوعات تأکید داشتند و به مدیران تذکر می‌دادند که در برابر انتقادات صبور باشند.

دعوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران به حفظ آرامش در برابر انتقادات

کارگران اضافه کرد: رسالت اصلی خبرنگاران اطلاع‌رسانی و بیان کاستی‌ها است و ما، مدیران را به حفظ آرامش در برابر انتقادات دعوت می‌کنیم که شکایت از اصحاب رسانه را به‌عنوان اولین راه انتخاب نکنند، بلکه این مسئله را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد منتقل کنند تا با برگزاری جلسه هم‌اندیشی با آن رسانه و مدیر مربوطه مشکل حل و فصل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: باتوجه به تأکیدات استاندار سابق و فعلی به اینکه مدیران تا جایی که امکان دارد از نشریات و رسانه‌های استان شکایت نکنند، از مدیران خواستاریم در برابر انتقادات سعه صدر خود را بالا ببرند و شأن اصحاب رسانه را حفظ کنند.

لازم به ذکر است روزهای قبل خبرنگاران فارس در پی شکایات برخی از مدیران به مراجع امنیتی احضار شدند؛ آخرین مورد مربوط به احضار خبرنگار فارس در پی شکایت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بود درحالی که این دستگاه تاکنون هیچ جوابیه یا تکذیبیه‌ای صادر نکرده است.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول