اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله اعرافی:

لزوم توجه به اعزام مبلغ برای فرهنگ‌سازی محیط زیست

مدیر حوزه‌های حوزه علمیه فرهنگ سازی در مسائل مختلف دینی، اخلاقی و محیط زیست را یکی از رسالت‌های مد نظر حوزه‌های علمیه دانست و گفت: می‌توان در بحث اعزام مبلغ به مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی در مسائل مختلف زیست محیطی، مصرف آب و ... توجه بیشتری کرد.

لزوم توجه به اعزام مبلغ برای فرهنگ‌سازی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار  رئیس سازمان نقشه برداری کشور، توجه به مباحث بنیادی و زیرساختی در اداره کشور را امری ضروری خواند و با بیان اینکه حوزه علمیه، ضمن آنکه نهاد علمی، فرهنگی و اجتهادی است، وظیفه مطالبه‌گری از مسوولین را برعهده دارد اظهار کرد: حوزه علمیه همواره وظیفه همکاری و همفکری با مسوولین را بر دوش خود احساس می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌ای که در مسائل مختلف علمی، فرهنگی و... مسوولیت دارد، می‌تواند مطالبه‌گر و پاسخگو باشد تصریح کرد: ما در حوزه علمیه مطالبه‌گری را از وظایف خود دانسته و این نگاه و رویکرد در حوزه در حال گسترش است.

مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم تعامل بیشتر با حوزه‌های علمیه در حوزه مسائل سرزمینی تاکید کرد و افزود: مسائل حوزه آب، نقشه‌برداری و ... برای حوزه مهم است و برای خود رسالتی در این بخش نسبت به تمام دستگاه‌های فعال احساس می‌کنیم.

وی توجه به توصیه‌های کارشناسان در حوزه مسائل سرزمینی برای مردم را ضرورتی دینی و ملی عنوان کرد و افزود: یکی از مسائلی که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد تعامل دستگاه‌های مختلف است که احساس می‌شود در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه بدون نقشه راه و تعامل، نمی‌توان فعالیت درستی انجام داد گفت: حوزه برای تقویت همکاری با دستگاه‌ها و نهادها مسوولیت‌هایی دارد و از جمله این رسالت‌ها و محورها، پژوهش‌های مرتبط با نیاز روز از سوی حوزه است.

وی با بیان اینکه در دوره کنونی در حوزه در طرح‌های جدید درباره قلمروهای جدید و نظام رشته‌ای در موارد مختلف فقهی و اخلاقی مورد نیاز با جامعه، توجه جدی شده است اذعان کرد: قبل از تعیین نظام رشته‌ها، لازم است مطالعاتی در مورد مباحث کلامی، فقهی و... انجام شود تا حوزه و نهادها بتوانند در مباحث فرهنگی اثر گذار باشند.

مدیر حوزه علمیه فرهنگ سازی در مسائل مختلف دینی، اخلاقی و محیط زیست را یکی از رسالت‌های مد نظر حوزه‌های علمیه دانست و با بیان اینکه می‌توان در بحث اعزام مبلغ به مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی در مسائل مختلف زیست محیطی، مصرف آب و ... توجه بیشتری کرد گفت: حوزه علمیه، توصیه در همه موضوعات را جزء مباحث شرعی و دینی می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با همفکری و تعامل تمام دستگاه‌ها و نهادها از مشکلات در دوره حساس امروز عبور کرد افزود: باید توجه داشت که قم یکی از شهرهای ویژه کشور است و باید نگاه بین‌المللی به این شهر داشت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول