اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خبر داد

اجرای طرح «خدمات پایه سلامت کارکنان دولت» در گنبدکاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به لزوم ارتقای سلامت جسمی و روحی کارکنان ادارات و افزایش راندمان کاری، گفت: طرح موسوم به خدمات پایه سلامت کارکنان دولت در گنبدکاووس اجرا می‌شود.

اجرای طرح «خدمات پایه سلامت کارکنان دولت» در گنبدکاووس

فرهاد بدیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه دولت برای ارتقای سلامت کارکنان و کارمندان دولت در دستگاه‌های دولتی و افزایش راندمان کاری طرحی موسوم به طرح بسته خدمات پایه سلامت را طراحی کرده است، اظهار کرد: این طرح بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی قرار است به صورت همزمان در سراسر کشور و در تمامی ادارات و نهادهای دولتی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه گستره این طرح بسیار وسیع و از آمادگی در برابر بحران‌های سلامت تا سلامت رفتاری افرادی را شامل می‌شود، افزود: نکته مهم این طرح الزام اجرا با اعتبارات درونی سازمان‌ها و ادارات دولتی با تدابیری از جمله صرفه‌جویی در مصرف و مدیریت منابع مالی است که البته در مسیر اجرا دستگاه‌های بهداشتی و درمانی با این ادارات کمک‌های اجرایی را خواهند داشت.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس یکی از مهم‌ترین مولفه‌های طرح خدمات پایه سلامت کارکنان دولت را موضوع خودمراقبتی سازمانی دانست و گفت: این خودمراقبتی یک فرآنید مشارکتی و فعال است که برای ارتقای سلامت کارکنان، مشتریان و تمامی ذینفعان سلامت در آن سازمان اعمال می‌شود.

بدیعی خودمراقبتی فردی را نیز بخش دیگری از مراحل اجرایی این طرح اعلام کرد و ادامه داد: اعمال آگاهانه و هوشمندانه دستورالعمل‌های سلامت مبتنی بر مولفه‌های علمی و فنی مهم‌ترین موضوعات مطرح در این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح ادارات و میان کارمندان دولت مشکلات جسمی و سلامت بسیاری را شاهد هستیم، تصریح کرد: بخشی از این موضوع را در مرخصی‌های استعلاجی مکرر کارمندان در ادارات مشاهده می‌کنیم که در برخی از موارد چندین روز و چندین ماه به طول می‌انجامد.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به اینکه تامین بهداشت محیط کار نیز بخش دیگری از مراحل اجرایی این طرح است، اضافه کرد: یکی از محسنات اجرای این طرح ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعات سلامت کارکنان در سطح شهرستان و استان است که می‌تواند گام موثری در ارتقای سلامت منطقه باشد.

بدیعی گام‌های اجرایی این طرح را 10 گام مبتنی بر همکاری خود کارمندان و مدیران ادارات دانست و گفت: آموزش موازین خودمراقبتی توسط رابطان تغذیه ادارات، آموزش تغذیه سالم، آموزش فعالیت بدنی، آموزش سلامت مکان، آموزش پیشگیری از آسیب‌ها و اعتیاد، آموزش کنترل بیماری‌ها، آموزش سلامت باروری، آموزش سلامت دهان و دندان، آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آموزش اصول ارگونومی این 10 گام اجرایی هستند.

وی با انتقاد از ترویج الگوی غذایی پرچرب در شهرستان گنبدکاووس، تاکید کرد: باید با روش‌های ویژه و اقناعی این الگو را به سرعت تغییر داده و مانع از شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در میان جوانان این شهرستان شویم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول