اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مهلت ثبت محصول در «سومین فن بازار سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» تمدید شد

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، مهلت ثبت محصول در «سومین فن بازار سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» را تا 7 آبان ماه تمدید کرد.

مهلت ثبت محصول در «سومین فن بازار سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» تمدید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دلیل استقبال فناوران و صاحبان ایده، محصول یا خدمت و نیز اقبال سرمایه‌گذاران حوزه‌های سلامت و فناوری‌های همگرا، زمان ثبت‌نام در فن بازار (به مدت یک هفته) تا 7 آبان 1397 تمدید شد.
برای سومین سال پیاپی و پس از حصول دستاوردهای تجاری در سال‌های گذشته «سومین فن بازار سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» در حاشیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی روز جمعه 9 آذر 1397 در محل سالن اجلاس سران (سالن دکتر شهریاری) برگزار خواهد شد.
فناورانی که محصول، ایده یا خدمتی در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی ساختی ارائه می‌دهند و برای توسعه فعالیت‌های شرکت، سازمان یا مراکز پژوهش خود تمایل به جذب سرمایه یا حتی تعامل با سرمایه‌گذاران دارند، از فرصت تعامل با سرمایه‌گذاران و حضور رایگان در «کارگاه تجاری‌سازی و نحوه ارائه به سرمایه‌گذار» برخوردار شوند.
ثبت‌نام در فن‌بازار و شرکت در کارگاه برای افراد و شرکت‌ها کاملاً رایگان است. فناورانی که در این کارگاه شرکت کنند، با مفاهیم تجاری‌سازی و نحوه ارائه محصول خود به سرمایه‌گذاران آشنا خواهند شد و آمادگی خواهند داشت تا در حضور صاحبان سرمایه، صندوق‌های حمایت‌کننده از فناوران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بخش خصوصی و دولتی در نشست «فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»، محصول خود را به همراه پاورپوینت، فیلم و یا پروتوتایپ ارائه کنند.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، هیچ نوع منفعت مادی و یا غیرمادی از عقد قراردادها نخواهد داشت و فن‌بازار ملی صرفاً با هدف فراهم آوردن بستر تعامل سرمایه‌گذاران و فناوران و همچنین ترویج و توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کشور برگزار می‌شود. در ذیل، خط زمان و تاریخ‌های مهم سومین فن بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (1397) نمایش داده شده‌است.

محورهای فن‌بازار

توسعه و تجاری‌سازی فناوری در تمامی زمینه‌های علمی و تکنیکی و بدون توجه به اولویت‌های کشور، مقدور نیست و حتی می‌تواند مانع از توسعه هدفمند فعالیت‌های یک حوزه خاص شود. لذا واحد توسعه فناوری و تجاری‌سازی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی به منظور تسهیل توسعه هدفمند طرح‌های فناورانه، محورهای مهم و دارای اولویت را انتخاب کرده است.
طرح‌هایی که در فن‌بازار ارائه می‌شوند، باید ذیل یکی از این محورها باشند و در نشست «فن بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» به صاحبان سرمایه، صندوق‌های حمایت‌کننده از فناوران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارائه شوند.
محورهای سومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در 6 دسته اصلی شامل محصولات مبتنی بر سلول‌درمانی، سلول‌های بنیادی جنینی، سلول‌های پرتوان القایی، سلول‌های استرومایی مزانشیمی، فیبروبلاست و غیره، محصولات ایمنی درمانی سلول‌های کشنده طبیعی (NK cell )، سلول‌های اندرتیک (DC cell )، سلول‌هایCART ، محصولات مهندسی بافت، گرفت‌های پوستی سنتتیک و زخم‌پوش‌های بیولوژیک، گرفت‌های استخوانی، دریچه و پچ‌های قلبی، آلوگرفت‌ها در درمان بیماری‌های چشمی است.
از دیگر محورهای این فن بازار می‌توان به کیت‌های جداسازی و تشخیص، کیت‌های جداسازی سلولی، کیت‌های تشخیصی بر پایه مدل‌های ارگانوئید، مواد و تجهیزات، سرم‌های انسانی مخصوص تولید محصولات با درجه بالینی، فلاسک کشت سلول‌های چسبنده، غیرفعال‌سازی ویروس در فراورده‌های انسانی، محیط‌های کشت سلولی، ایزولاتورهای فراوری سلولی، آنتی‌بادی و Fab مارکرهای سلولی، فاکتورهای رشد سلولی، بایوراکتورهای سلولی، بایوپرینترهای سه‌بعدی، فلوسیتومتری، فتوفرزیس، مدل‌های خاص حیوانی اشاره کرد.

به منظور تحقق اهداف سومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، صاحبان فناوری ابتدا باید در سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس (http://stemcellfestival.com/RegPersonel.aspx ) ثبت‌نام کنند، سپس وارد پنل شخصی خود شده و در قسمت فن‌بازار، محصول خود را ثبت کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول