اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مدیرعامل خانه موسیقی:

موسیقی سنتی ایرانی در حال نابودی است

مدیرعامل خانه موسیقی ضمن اعلام برنامه‌ «کنسرت‌های پژوهشی» گفت: متأسفانه موسیقی سنتی ما در حال از بین رفتن است؛ در حالی که «آواز» بالاترین جلوه موسیقی ایرانی است.

موسیقی سنتی ایرانی در حال نابودی است

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای «کنسرت‌های پژوهشی» با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۶ آبان) در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نوربخش در ابتدای این نشست گفت: سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم جریان هنری موسیقی اصیل ایرانی را زنده نگه داریم، به ویژه اینکه جریان غالب حول محور موسیقی پاپ می‌گردد. آیا واقعا پتانسیل موسیقی اصیل ما چهار تا پنج خواننده است؟ قطعاً این طور نیست. به همین جهت کنسرت‌های پژوهشی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرعامل خانه موسیقی در این زمینه گروه‌هایی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که به صورت اجمالی از بیست و سوم آبان ماه سال جاری تا بیستم دی ماه میزبان دوستداران موسیقی اصیل ایرانی خواهند بود. خوشبختانه در زمینه برگزاری چنین رویدادهایی تقاضا زیاد است و قصد داریم پس از برنامه‌ریزی برای گروه‌هایی که به آن اشاره کردیم کنسرت‌های دیگری را نیز برنامه‌ریزی و برگزار کنیم.

نوربخش از «آواز» به عنوان پیشانی موسیقی ایرانی نام برد و از کمرنگ شدن آن انتقاد کرد: تحت عنوان نوگرایی نباید موسیقی ایرانی را فراموش کنیم. ذائقه قابل تربیت است، ذائقه برآیند عادت گوش است. متأسفانه رسانه ملی حمایت خوبی در این زمینه انجام نداده است.

وی علت دیگر کمر‌نگ‌شدن آواز را کمبود آوازهای خوب دانست و تأکید کرد: هرجا آواز خوب باشد، مردم آن را می‌شنوند. این موضوع که جامعه تغییر‌ کرده است و باید موسیقی هم تغییر کند، قابل پذیرش نیست.

پس از صحبت‌های نوربخش، نمایندگان گروه‌های حاضر در پروژه کنسرت‌های پژوهشی، درباره برنامه‌ها و اجراهای زنده خود در قالب این رویداد، توضیحاتی را ارائه کردند.

* برنامه کنسرت‌های پژوهشی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان:

چهارشنبه ۲۳ آبان ماه – ساعت ۱۹ و ۲۱ – گروه «نواگردان» به سرپرستی پویا محمدی

چهارشنبه ۳۰ آبان ماه – ساعت ۱۹ و ۲۱ – گروه «پرنیا» به سرپرستی حسین پرنیا

یکشنبه ۲۵ آذر ماه – ساعت ۲۰ و ۲۲ – گروه «شوق» به سرپرستی و خوانندگی مهدی قاسمی

چهارشنبه ۲۸ آذر- ساعت ۱۹ و ۲۱ – کنسرت هادی حسینی ساز و آواز قاسم رحیم‌زاده

پنجشنبه ۲۹ آذر – ساعت ۲۰ و ۲۲ – گروه «دیر» به سرپرستی حمید خبازی

یکشنبه ۱۶ دی – ساعت ۱۹ و ۲۱ – گروه موسیقی «کاشان» به سرپرستی مجید خلیق

پنجشنبه ۲۰ دی – ساعت ۲۰ و ۲۲ – گروه «بوم» به سرپرستی سپهر سراجی


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول