اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

دبیر ستاد مرکزی اربعین به فارس خبر داد

افزایش ورود زائران اربعین به کشور/ آماده شدن زیرساخت‌ها برای بازگشت زائران

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه امروز ورود زائران اربعین به کشور بیش از خروج آن‌ها گزارش شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر حمل و نقل، اسکان و تغذیه نیز برای بازگشت زائران حسینی فراهم شده است.

افزایش ورود زائران اربعین به کشور/ آماده شدن زیرساخت‌ها برای بازگشت زائران

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه بسیاری از زائران اربعین وارد کشور عراق شده‌اند، اظهار داشت: امسال تعداد زائرانی که از ایران به پیاده‌روی اربعین مشرف شدند، به مرز ۲ میلیون زائر حسینی رسید.

فراهم‌سازی امکانات برای بازگشت زائران اربعین

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران اربعین آغاز شده است، افزود: با توجه به آغاز روند بازگشت زائران حسینی، دو نکته اسکان و تغذیه و همچنین حمل و نقل در اولویت برنامه‌های ستاد اربعین قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به لزوم تأمین حمل و نقل برای زائران حسینی، خاطر نشان کرد: برخی از زائران با خودروهای شخصی با مرزها آمده‌اند و برخی دیگر کاپوتاژ کرده‌اند، اما تعداد قابل توجهی از زائران با حمل و نقل عمومی برای حضور در پیاده‌روی اربعین، خود را به مرزهای سه‌گانه رسانده‌اند، بنابراین تأمین حمل و نقل عمومی برای عملیات بازگشت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

موکب‌های اربعین در عراق ۳ روز و در ایران ۵ روز بعد از اربعین برپا هستند

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران به شهرهای مختلف در مرزها مستقر شده‌اند، گفت: علاوه بر حمل و نقل، اسکان و تغذیه زائران نیز برنامه‌ریزی شده است، به طوری که موکب‌های ایرانی در عراق تا سه روز پس از اربعین و این موکب‌ها در کشور تا ۵ روز پس از اربعین برپا است.

 امروز ورود زائران به کشور بیش از خروج آن‌ها است

وی با اشاره به اینکه امروز تعداد زائرانی که وارد کشور می‌شوند بیش از زائرانی است که وارد عراق شدند، افزود: در سه مرز اصلی ورود زائران به کشور بیش از خروج آن‌ها است اما همچنان روند خروج زائران اربعین به عراق ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه زائران برای بازگشت باید زمان و سفر خود را مدیریت کنند تا دچار مشکل ترافیک و ازدحام در مرزها نشویم، گفت: ما همواره به زائران توصیه می‌کنیم که زمان برگشت را به بعد اربعین موکول کنند تا در روزهای اوج بازگشت شاهد ترافیک و معطلی زائران نباشیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تردد زائران در مرزهای چذابه، مهران و شلمچه روان است، خاطر نشان کرد: امیدواریم زائران حسینی در صحت و سلامت به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول