اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی 80درصد نزاع‌های فردی در آذربایجان‌غربی به‌خاطر ترافیک است

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در 7ماهه امسال 80 درصد نزاع و درگیری در آذربایجان غربی را رانندگان به دلیل ترافیک و تصادفات انجام داده‌اند.

وقتی 80درصد نزاع‌های فردی در آذربایجان‌غربی به‌خاطر ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر اصلانی صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی اظهار داشت: نزاع درگیری به دو گروه فردی و دسته جمعی تقسیم می‌شود که امسال بیش از 20 هزار و808 نزاع درگیری فردی و 121 مورد نزاع دسته جمعی که 10 مورد آن نزاع مسلحانه بود صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا بیش از 11 هزار و 400 مورد به تشکیل پرونده و اعزام به دادسرای عمومی و انقلاب منجر شده و تعداد 9 هزار و408 پرونده توسط افسران مشاور حاضر در کلانتری‌ها طرفین به صلح و سازش رسیده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 99.3 درصد نزاع درگیری‌ها در آذربایجان غربی فردی هستند که با سه درصد افزایش نسبت به سال گذشته و 0.7 نزاع دسته جمعی با 10 درصد کاهش پرونده در سطح کشور در رتبه های آخر وقوع جرائم خشن هستیم.

اصلانی تأکید کرد: 80 درصد نزاع‌های فردی در حوزه ترافیک و تصادفات است و 20درصد دیگر مربوط به اختلافات خانوادگی، مزاحمت‌های خیابانی و مشکلات ملکی است که متأسفانه دلیل آن در کاهش صبر و تحمل مردم جامعه است که باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: به صورت میانگین در آذربایجان‌غربی بر اساس جمعیت برای هر خانواده تعداد 1.5 ماشین وجود دارد که نیازمند فرهنگ‌سازی در مورد رانندگی است و صداوسیمای استان و مطبوعات و رسانه‌ها وظیفه بسیار مهمی در این میان بر عهده دارد.

اصلانی با بیان این که 78 درصد جرائم آذربایجان غربی مربوط به شهرستان ارومیه است اظهار داشت: بیشترین جرائم در محدوده حوزه‌های کلانتری‌های 11 و 12 در کلیه شهرستان‌های استان وقوع می‌پیوندند و نیروی انتظامی در مورد گشت‌های پیاده و موتوری و دوربین‌های کنترل ترافیک اقدامات بسیاری انجام شده است اما به حد کافی نیست که انتظار می‌رود استانداری در تعریف ردیفی برای این برنامه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌های مبتدی از قبیل خط‌کشی خیابان‌ها و جاده‌ها، خط عابر پیاده، چراغ برای افراد سالمند و نابینایان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان و افزایش آستانه تحمل و صبر مردم خواهد توانست بسیاری از جرائم خشن را در سطح جامعه کاهش دهد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول