اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

فعالیت بیش از 640 کارگاه مس و چاقو در زنجان/ افزایش قیمت‌‎ها موجب کاهش تولید شده است

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فعالیت 640 کارگاه مس و چاقو در زنجان گفت: نوسانات قیمت ارز موجب کاهش تولید‌کنندگان شده است.

فعالیت بیش از 640 کارگاه مس و چاقو در زنجان/ افزایش قیمت‌‎ها موجب کاهش تولید شده است

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز و اتفاقاتی که در نهایت آن در بازار رخ داد موجب بروز مشکلاتی برای هنرمندان صنایع دستی شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه به علت افزایش قیمت ارز تولیدکنندگان صنایع دستی در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل شده‌اند، افزود: این مشکلات در حوزه ملیله، مس و چاقو محسوس است.

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته با تثبیت قیمت، بازار نیز کنترل شده و حالت سکون به خود گرفته است، تصریح کرد: البته میراث فرهنگی نیز در راستای حل مشکلات هنرمندان تامین مواد اولیه را برای آنها تسهیل کرده و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است تا مشکلات کمتر شود.

خدایی‌فرد با بیان اینکه در این وضعیت بازار بیشترین ضربه به تولیدکنندگان خرد رسید، افزود: به همین خاطر برخی از کارگاه‌ها حتی تولیدات خود را به علت ناتوانی در تهیه مواد اولیه کاهش دادند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین با توصیه به هنرمندان برای گرفتن راهنمایی و کمک از میراث فرهنگی به منظور تهیه مواد اولیه گفت: قطعا در صورتی که دلال بخواهد این مواد را در اختیار هنرمندان قرار دهد، با قیمت بالاتری این کار را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی روند تهیه مواد اولیه را بدون واسطه انجام می‌دهد، افزود: همین امر موجب می‌شود که تولیدکنندگان در شرایط به وجود آمده کمتر متضرر شوند.

خدایی‌فرد در ادامه گزارشی از وضعیت فعالیت کارگاه‌های صنایع دستی در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 420 کارگاه در حوزه چاقو در استان زنجان فعال است که در هر یک از این کارگاه‌ها به صورت متوسط دو تا چهار نفر فعالیت دارند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین آماری از کارگاه‌های مس فعال در استان ارائه کرد و افزود: هم اکنون 225 کارگاه مس در زنجان فعال است که از میراث فرهنگی استان مجوز دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: طبق آماری که گرفته شده است به صورت متوسط یک هزار و 300 نفر در کارگاه‌های مس استان زنجان فعالیت دارند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول