اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مقاومت فرماندار برای افتتاح بیمارستان تکمیل نشده/40 ایراد اساسی در عملکرد پیمانکار وجود دارد

جلسه‌ هماهنگی جهت تعیین تکلیف بیمارستان شهرستان بروجن به ریاست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد و در این جلسه مشکلات افتتاح بیمارستان بروجن از جمله راه دسترسی، وضعیت خطوط مخابراتی و عملکرد ضعیف پیمانکار این پروژه مورد بحث قرار گرفت.

مقاومت فرماندار برای افتتاح بیمارستان تکمیل نشده/40 ایراد اساسی در عملکرد پیمانکار وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه‌ هماهنگی جهت تعیین تکلیف بیمارستان شهرستان بروجن به ریاست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و با حضور نمایندگانی از اداره‌کل راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات برگزار شد.

انتظار 10 ساله مردم بروجن برای افتتاح بیمارستان بروجن

مسعود ملکی در ابتدای جلسه با بیان اینکه کلنگ احداث بیمارستان بروجن 10 سال گذشته بر زمین خورده است، گفت: مردم این شهرستان سال‌هاست که منتظر افتتاح این پروژه هستند که متأسفانه این بیمارستان با وجود پیشرفت 96 درصدی، هم‌چنان نواقص بسیاری دارد.

فرماندار بروجن ادامه داد: ایرادات اساسی از جمله راه دسترسی، وضعیت خطوط مخابراتی و فیبرنوری از مهم‌ترین کمبودهای این بیمارستان است و همچنین یک تیم فنی در روزهای گذشته بازید میدانی از این بیمارستان به‌عمل آوردند که متأسفانه ایرادات بسیاری در ساختمان بیمارستان وجود دارد که تا این ایرادات مرتفع نشود، اجازه افتتاح این بیمارستان نباید داده شود.

افتتاح بیمارستان بروجن با شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست

وی تأکید کرد: اگر این بیمارستان با شرایط فعلی افتتاح شود، قطعا چند ماه پس از افتتاح مجبور به تعطیلی بیمارستان هستیم و باید گفت با وضعیت فعلی اگر نواقص رفع نشود افتتاح این بیمارستان امکان‌پذیر نیست.

ملکی با انتقاد از عملکرد پیمانکار بیمارستان بروجن، خاطرنشان کرد: استانداردهای لازم ساختمانی در برخی از بخش‌های بیمارستان رعایت نشده است و تیم فنی ارزیابی که به بیمارستان اعزام شده بود حدود 30 الی 40 ایراد اساسی از ساختمان بیمارستان احصا کرده‌اند که این ایرادات جدای از سایر مشکلات بیمارستان از جمله جاده دسترسی، محوطه و ... است.

جاده دسترسی مهم‌ترین مشکل بیمارستان بروجن است

مجید نظری در ادامه این جلسه با بیان اینکه تکمیل بیمارستان بروجن جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری است، گفت: مشکل اصلی این بیمارستان جاده دسترسی است که بسیار اهمیت دارد و باید اعتبار احداث این جاده چه به‌صورت استانی و چه به صورت ملی تأمین شود.

تجربه افتتاح بیمارستان کوهرنگ را با وجود نواقص در بیمارستان بروجن تکرار نمی‌کنیم

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرآیند افتتاح بیمارستان کوهرنگ بدون برطرف کردن نواقص، افزود: بیمارستان کوهرنگ در آن برهه خاص به‌علت فشارهای مقامات افتتاح شد و در چند مرحله این بیمارستان جهت برطرف کردن نواقص تعطیل شد، اما در بیمارستان بروجن به هیچ‌وجه تجربه بیمارستان کوهرنگ را تکرار نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی‌که نواقص بیمارستان بروجن به‌طور کامل رفع نشود، اجازه افتتاح بیمارستان را نمی‌دهیم و این درحالی است که این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم جهت افتتاح در زمان سفر ریاست جمهوری است و هر چه زمان افتتاح این بیمارستان به تأخیر بیافتد، هزینه‌های مالی بسیاری را برای دولت ایجاد می‌کند.

نظری با تأکید بر حضور یک تیم ارزیاب جهت احصای نواقص بیمارستان بروجن، عنوان کرد: افتتاح طرح‌هایی که دچار ایرادات اساسی هستند، موجب بدبینی مردم به دولت می‌شود، بنابراین تا تمام ایرادات رفع نشود، این بیمارستان افتتاح نمی‌شود.

مسؤول تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در این جلسه با بیان اینکه 60 درصد تجهیزات این بیمارستان خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در انبارها خاک می‌خورند و اگر افتتاح بیمارستان در آینده‌ای نزدیک انجام نشود، این تجهیزات به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهند.

خرید مابقی تجهیزات بیمارستان بروجن نیازمند 10 میلیاردتومان اعتبار است/ خرید 60 درصد تجهیزات بیمارستان

وی ادامه داد: برای خرید مابقی تجهیزات این بیمارستان نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار هستیم و همچنین قبل از افتتاح بیمارستان نیازمند یک دوره 6 ماهه برای تست تجهیزات بیمارستان هستیم، تا با بیماران بیمارستان قدیم بروجن با اطمینان خاطر و بدن هیچ مشکلی به بیمارستان جدید منتقل شوند.

مشکلات بیمارستان کوهرنگ پابرجاست

مسؤول فنی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز با مخالف با موضوع تحویل موقت بیمارستان بروجن، گفت: اگر بیمارستان به‌طور موقت به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود به هیچ نمی‌توان ایرادات را رفع کرد که ما یک تجربه ناموفق از تحویل موقت در بیمارستان کوهرنگ داشتیم که این بیمارستان در چند نوبت افتتاح شد و مشکلات این بیمارستان هم‌چنان پابرجاست.

هاشمی بیان کرد: استانداردهای اولیه لازم جهت اتاق‌های بیمارستان بروجن رعایت نشده است و مطمئنا تیم ارزیاب وزارت بهداشت به‌هیچ عنوان از کنار این ایرادات عبور نمی‌کنند.

وی در پایان پیش‌بینی کرد: اگر بخواهیم خوشبینانه فکر کنیم این بیمارستان نهایتا تا 6 ماه آینده قابلیت تحویل موقت جهت تست تجهیزات پزشکی را پیدا می‌کند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول