اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

اگر حمایت غرب از ریاض نبود، جنگی علیه یمن صورت نمی‌گرفت

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه آمریکا به یمن از جنبه نظامی نگاه می‌کند، گفت: اگر حمایت آمریکایی-انگلیسی از رژیم سعودی نبود، جنگی علیه یمن صورت نمی‌گرفت.

 اگر حمایت غرب از ریاض نبود، جنگی علیه یمن صورت نمی‌گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز سه‌شنبه گفت‌وگوی کوتاهی را با شبکه خبری «المسیره» انجام داده است و در آن به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد.

وی در پاسخ به اظهارات چند روز پیش جیمز متیس در کنفرانس امنیتی منامه که در آن بر «حمایت آمریکا از حق سعودی‌ها برای دفاع از خودشان در برابر حملات حوثی‌ها» تاکید کرده بود، گفت: یمن کشوری است که حاکمیت دارد و نقض آن و دیکته‌های دیگران را نمی‌پذیرد.

هشام شرف افزود: پرونده موشک‌های یمن و تامین آن به خود این کشور مربوط می‌شود و آقای متیس حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.

مسئول یمنی در ادامه گفت‌وگوی خود در واکنش به طرح پیشنهادی متیس درباره واگذاری منطقه‌ای مستقل و خودمختار به بخشی از یمنی‌ها تصریح کرد: یمنی‌ها از هر طرحی که به حاکمیت ملی‌شان ضربه وارد نکند، استقبال می‌کنند.  

او با بیان اینکه یمنی‌ها نقض حاکمیت کشورشان را نمی‌پذیرند، تاکید کرد که واشنگتن به یمن از جنبه نظامی نگاه می‌کند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که اگر حمایت‌های آمریکا و انگلیس از رژیم سعودی نبود، جنگی علیه یمن شکل نمی‌گرفت.

متیس در نشست منامه بدون اشاره به تداوم حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا و متحدانش از ائتلاف سعودی در جنگ یمن، ایران را به «تداوم ارسال موشک برای حوثی‌ها» متهم و این اقدام را «نقض منشور سازمان ملل» خواند.

وزیر دفاع آمریکا درباره مواضع این کشور در قبال یمن مدعی شده بود: «آمریکا همچنین در تلاش برای تقویت فرصت‌ها برای حصول به صلح در جنگ یمن است، به عنوان اقدام در جهت با ثبات سازی وضعیت، ما در تلاش برای توانمندسازی نیروهای امنیتی مشروع یمنی هستیم و همچنین در حال تقویت توانمندی‌های دفاعی شرکای منطقه‌ای‌مان هستیم. من بار دیگر حمایت آمریکا از حق شرکایمان برای دفاع از خودشان در برابر حملات حوثی‌ها را به آنها را اعلام می‌کنم، حملاتی که با تامین تسلیحاتی ایران صورت گرفته است. البته ما در حال حاضر خواستار توقف فوری درگیری‌ها در یمن هستیم.»

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول