اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

شهردار اصفهان:

زمانی موفق هستیم که افراد زیادی را در کتابخانه‌ها ببینیم

شهردار اصفهان گفت: زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت کنیم که در کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها مردم زیادی را ببینیم.

زمانی موفق هستیم که افراد زیادی را در کتابخانه‌ها ببینیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌اله نوروزی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب محلی برای آموزش خواندن و نوشتن است، محلی است که توانمندی انسان‌های دارای مهارت نوشتن به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان این که نمایشگاه کتاب می‌تواند جامعه را به وجد آورد، بیان کرد: فضای ایجاد شده  در نمایشگاه می‌تواند افراد خاکستری را جذب کرده و به نمایشگاه بیاورد، هنری که در نمایشگاه به نمایش درمی‌آید خواندن و نوشتن است، موضوعی که در جامعه به آن خیلی توجه نشده است.

شهردار اصفهان با بیان این که ناشران و متولیان نمایشگاه به‌گونه‌ای تدبیر کنند که کتاب‌فروشان نیز از آن استقبال و حمایت کنند، بیان کرد: نیاز به تدبیر است تا ناشران به نحوی عمل کنند که کتاب‌فروشان از برگزاری نمایشگاه کتاب ابراز نگرانی نکنند.

وی با بیان این که زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت کنیم که در کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها مردم زیادی را ببینیم، تصریح کرد: نمایشگاه یکی از تجلی‌گاه‌هایی هست که در راستای این موفقیت می‌تواند کمک کند، با مطالعه حداقل روزی 2 ساعت، جوانان نیز ترغیب به مطالعه خواهند شد.

علی یارمحمدیان نیز در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار داشت مهارت داشت: نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در ادامه رسالت اجتماعی و فرهنگی خود امروز هم یک نمایشگاه فرهنگی برگزار می‌کند.

وی با بیان این که برخلاف اعتقاد بسیاری که مسیر توسعه و رشد همه جنبه را از اقتصاد می‌دانند، مسیر توسعه از مسیر فرهنگ می‌گذرد، بیان کرد: دولت‌ها باید سعی کنند نگرش خود به انسان را برمبنای فرهنگی بگذارند، فرهنگ ریشه انسان است.

رئیس نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با بیان این که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان کمک به فضای فرهنگی و فعالان فرهنگی را نیز از وظایف و رسالت‌های خود می‌داند، عنوان کرد: دستاوردهای نمایشگاه کتاب به تمام جامعه منتقل می‌شود و نمایشگاه امسال اصفهان بعد از چندین سال وقفه مجدد برگزار شد.

وی با بیان این که امسال 400 ناشر در نمایشگاه اصفهان حاضر خواهند بود و آخرین و تازه‌ترین کتب منتشر شده خود را به نمایش می‌گذارند در پایان گفت: امید است نمایشگاه امسال باعث موج کتابخوانی در بین مردم شود.

انتهای پیام/63087/ث20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول