اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

امام جمعه سلطانیه:

انتخاب 13 آبان برای تحریم، نشان از فرو ریختن ابهت آمریکا است/ ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را امسال کوبنده‌تر سرخواهند داد

امام جمعه سلطانیه با اشاره به وعده آمریکا مبنی برای تحریم ایران در ۱۳ آبان امسال و با بیان اینکه آمریکا هر چه داشته انجام داده و چیزی برای ۱۳ آبان نمانده، گفت: انتخاب ۱۳ آبان برای تحریم نشانگر این است که آمریکا در آن روز از ملت انقلابی سیلی خورده و ابهت آمریکا فرو ریخته است.

انتخاب 13 آبان برای تحریم، نشان از فرو ریختن ابهت آمریکا است/ ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را امسال کوبنده‌تر سرخواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت و توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: ملاک برتری انسان‌ها از همدیگر به اندازه تقوای آنها است.

وی با تجزیه و تحلیل روز ۱۳ آبان و سه اتفاقی که در مقاطع زمانی مختلف در آن روز رخ داده از جمله تبعید امام به ترکیه بخاطر اعتراض به قانون کاپیتولاسیون، حمله رژیم پهلوی به دانش آموزان بخاطر اعتراض به دخالت‌های آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که روز استکبارستیزی نامگذاری شده است، گفت: ۱۳ آبان و حوادث مختلف آن در مقاطع زمانی مختلف نشانگر دشمنی آمریکا با ملت انقلابی ایران اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهر سلطانیه با استناد به آیات قرآن به ریشه قرآنی شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه سیره انبیای الهی و ائمه معصومین عدم تسلیم در مقابل مستکبران بود و موسی در مقابل فرعون، ابراهیم در برابر نمرود، پیامبر اسلام در مقابل ابوجهل و ابولهب، امیرمومنان حضرت علی(ع) در برابر معاویه، امام حسین (ع) در برابر یزید ایستاد، افزود: استکبار ستیزی ملت ایران تعطیل بردار نیست.

وی به مفهوم شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سلطه‌گر، مرگ بر استبداد، مرگ بر استکبار و مرگ بر آدم کش، تصریح کرد: ملت انقلابی و دشمن شناس در راهپیمایی ۱۳ آبان شعار مرگ بر آمریکا را کوبنده‌تر از سال‌های گذشته سر خواهند داد.

حسینی‌نسب با اشاره به وعده آمریکا مبنی برای تحریم ایران در ۱۳ آبان امسال و با بیان اینکه آمریکا هر چه داشته انجام داده و چیزی برای ۱۳ آبان نمانده و آنچه می‌گوید چیزی جز جنگ روانی نیست؛ تصریح کرد: انتخاب ۱۳ آبان برای تحریم نشانگر این است که آمریکا در آن روز از ملت انقلابی سیلی خورده و ابهت آمریکا فرو ریخته است.

امام جمعه سلطانیه به مسائل و برنامه‌های فرهنگی شهرستان هم اشاره کرد و با بیان اینکه اتحاد و یک صدایی بهترین پشتوانه برای برنامه‌های فرهنگی و پیگیری مشکلات اقتصادی است‌؛ افزود: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی محور برنامه‌های فرهنگی شهرستان است.

*نماز جمعه تریبون و زبان گویای مردم است

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان تربیون و زبان گویای مردم وظیفه‌اش تبیین و مطالبه‌گری است و هر چه حضور مردم به ویژه جوانان پرشور باشد، مطالبه‌گری با پشتوانه قوی انجام خواهد شد؛ ادامه داد: مهمترین گلایه جوانان شهرستان بیکاری و عدم اشتغال است.

حسینی‌نسب به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و با بیان اینکه ارزش‌ها، عقاید سالم و هنجارها باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود از وقف به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و گفت: وقف یک انفاق خالی از منت و عمل صالح و تصدق دائمی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی گفت: نباید از واژه وقف هراس داشت بلکه هر کس به اندازه و توان خود می‌تواند واقف باشد مثل وقف یک درخت، وقف قسمتی از محصولات زمین کشاورزی و ... هم باشد.

امام جمعه سلطانیه در پایان خطبه‌ها با آرزوی قبولی زیارت زائران عتبات عالیات افزود: از نقش آفرینان حماسه اربعین از جمله ملت ایران و عراق، دولت ایران و عراق، نیروهای نظامی و انتظامی، رانندگان و ستاد اربعین و صدا و سیما تشکر می‌کنیم.

 انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول