اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مسوول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی:

وزرای اسبق و لندن‌نشین فعلی توجهی به هشدارهای رهبری در شبیخون فرهنگی نکردند

مسوول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی گفت: وزرای اسبق و لندن‌نشین فعلی توجهی به هشدارهای رهبری در شبیخون فرهنگی نکردند.

وزرای اسبق و لندن‌نشین فعلی  توجهی به هشدارهای رهبری در شبیخون فرهنگی نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید فرشباف‌رشیدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: از ایام هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان 13 ساله بسیجی، محمدحسین فهمیده که روز نوجوان نامگذاری شده تا سیزدهم آبان ماه که به روز دانش‌آموز مزین شد و در آن روز جمع کثیری از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند، هفته دانش‌آموز ادامه دارد.

وی افزود: حرکت انقلابی دانش‌آموزان از زمانی شروع شد که وقتی از امام راحل سوال پرسیده نمی‌شود که سربازان شما کجا هستند، ایشان می‌فرمایند که سربازان من در گهواره هستند.
 
مسوول بسیج دانش‌آموزی استان با تاکید به نقش موثر دانش‌آموزان در تثبیت نظام مقدس تصریح کرد: وقتی دشمن شکست خود را دید در مرحله بعد به همراه رژیم بعثی تلاش برای براندازی نظام را داشت ولی در شروع حمله همین دانش‌آموزان، قلم‌ها را زمین گذاشته و هزاران کیلومتر در مرزهای جبهه پیش رفته و در همان ابتدا شهدایی زیادی مانند محمدحسین فهمیده دادند که او رزمنده دانش‌آموز در جنگ با دشمن پیش قدم شده و با نیل به شهادت درس شجاعت و فداکاری به تمام بسیجیان آموخت.

وی ادامه داد: امام راحل این نوجوان 13 را به عنوان الگوی برتر کشور دانست و شهادت این نوجوان  تحول عظیمی در شیوه‌های دفاع مقدس ایجاد کرد و باعث شد تا راه پیروزی را یکی پس از دیگری هموار سازیم.

فرشباف‌رشیدی خاطرنشان کرد: صدها و هزاران نفر از دانش‌آموزان در جبهه‌ها شرکت کرده و با دست‌کاری شناسنامه به این مناطق برای حراست از کشور اعزام شدند و در نهایت با نثار ۳۶ هزار شهید و صدها و هزاران جانباز و آزاده نقش خود را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: البته در دوران اسارت هم دشمنان از نقش دانش‌آموزان شگفت‌زده شده بودند به طوریکه وقتی یک خبرنگار بی‌حجاب با دانش‌آموز اسیر مصاحبه می‌کند، این دانش‌آموز پاسخ او را نمی‌دهد و از او می‌خواهد حجابش را رعایت کند.

مسوول بسیج دانش‌آموزی استان اضافه کرد: حتی یک دانش‌آموز در کیف خود کتاب‌هایش را گذاشته بود و وقتی از او می‌پرسند چرا کتاب‌هایت را با خود می‌بری، پاسخ می‌دهد که شاید شهید نشوم و اسیر شوم، باید کتاب‌هایم را همراه خود ببرم و از درس‌ها عقب نمانم.

وی با بیان اینکه جنگ سخت با پیروزی رزمندگان به اتمام رسید و دشمن به شیوه دیگر و به شیوه منافقان به جنگ نرم روی آورد، گفت: دشمن در این اقدام به شبیخون و ناتوی فرهنگی برای اغفال نسل جوان پرداخت که رهبر فرزانه انقلاب از همان ابتدا متوجه شیطنت‌های دشمن شده و تاکید به توجه جدی مسوولان نسبت به این موضوع کردند ولی متاسفانه مسوولان وقت با گماردن وزیرهای لندن‌نشین فعلی توجهی به این شبیخون‌ها نکردند.

فرشباف‌رشیدی با تاکید به اینکه در آن دوران ایجاد تشکلی به نام بسیج‌ دانش‌آموزی در محیط‌های آموزشی محسوس بود، ادامه داد: برای این منظور لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی برده  شد و تشکیل بسیج دانش‌آموزی مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیج دانش‌آموزی  با جمعیت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متشکل از عضو عادی و فعال به ماموریت خود ادامه می‌دهد و بسیجیان دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی نیز در ۵۰ حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی در بیش از 3 هزار واحد مقاومت به نام‌های واحدهای امیدان، پویندگان و پیشگامان برای مقابله با تهدیدات دشمنان فعالیت می‌کنند.

فرشباف‌رشیدی متذکر شد: در آستانه چهلمین سال پیروزی  انقلاب اسلامی، دشمنان با صرف هزینه‌های متعدد برای براندازی نظام و گمراه کردن جوانان تلاش می‌کند ولی الحمدالله نظام مقدس جمهوری اسلامی مستحکم‌تر به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی با ۲۹۲ هزار عضو به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و با شعار «ایمان، قلم و شجاعت» برای تعمق تفکر بسیجی و ایجاد مدرسه و تربیت دانش‌آموز انقلابی همچنین اتصال آرمان‌های نسل‌‌های قبل به نسل چهارم تلاش می‌کند.

مسوول بسیج دانش‌آموزی استان، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بسیج دانش‌آموزی در طول سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: اردوی راهیان نور با مشارکت آموزش و پرورش از جمله این برنامه‌ها می‌باشد که طی سه سال، ۷۰ هزار دانش‌آموز را به مناطق جنگی اعزام کرده است که این اردو در جهت آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس بوده که به کوری چشم دشمنان مرحله دوم اعزام از فردا از شهرستان کلیبر شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌های دیگر بسیج دانش‌آموزی، طرح سازندگی و هجرت ۱۰ روزه در ایام تابستان  به مناطق محروم برای ترمیم مدرسه از لحاظ بازسازی و رنگ‌آمیزی همچنین ساخت خانه‌های محروم بود که با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز انجام گرفت.

فرشباف‌رشیدی بیان کرد: طرح دیگر بسیج دانش‌آموزی، طرح یاوران ولایت برای کادرسازی آینده کشور بوده همچنین کیفی‌سازی درس آمادگی دفاعی در مدارس است.

وی با تاکید به نقشه شوم دشمن با ورود به عرصه فضای مجازی جهت انحراف دانش‌آموزان گفت: ایجاد شبهه و تولید گیم‌های انحرافی این را می‌طلبد که باید این دانش‌آموزان را مصون نگه داریم که برای این منظور با هماهنگی آموزش و پرورش طرح شهید «بهنام محمدی» در جهت اتصال سه رکن اساسی مسجد، منزل و مدرسه طراحی شد که طی برنامه هفت ساله این برنامه انجام خواهد شد.

مسوول بسیج دانش‌آموزی استان اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم این طرح  از اول مهرماه تا پایان سال تحصیلی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته طرح «شهید احمدی روشن» نیز برای تربیت نخبگان دانش‌آموز در طول سال تحصیلی اجرایی خواهد شد که به این منظور دانش‌آموزان نخبه در برنامه‌های مختلف علمی شرکت کرده و راه شهدای دانش‌آموز را ادامه خواهند داد.

فرشباف‌رشیدی با تاکید به اینکه در جهت برنامه‌های علمی و توانمندسازی بسیجیان، برنامه‌های مختلف از جمله المپیاد پایا و سایر برنامه‌های علمی دیگر پیش‌بینی شده است، افزود: دانش‌آموزان همچون دوران مقدس انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش سربازی خود را با تأسی از قاسم بن حسین(ع)  به خوبی ایفا کرده و در این عرصه که دشمن با سلاح نرم وارد جنگ شده همچنان با قوت ایستاده و اجازه هیچ‌گونه تعرضی را نخواهند داد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ 40/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول