اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن با نسل جدید موشک خود مواضع شبه‌نظامیان را هدف قرار داد

نیروهای یمنی با موشک بالستیک «بدر۱-پی» که هفته پیش آن را رونمایی کردند، پایگاه شبه نظامیان مستقر در ساحل غربی کشورشان هدف قرار دادند.

یمن با نسل جدید موشک خود مواضع شبه‌نظامیان را هدف قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در واکنش به ادامه حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی و هدف قرار دادن غیر نظامیان این کشور، مواضع شب‌نظامیان را با موشک‌های بالستیک هدف قرار می‌دهند. 

به گزارش پایگاه خبری انصارالله، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله شنبه‌شب، یک فروند موشک بالستیک جدید «بدر۱-پی» به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن موشک شلیک کرد.

نیروهای یمنی دیروز نیز این موشک جدید را به سمت متجاوزان وابسته به ائتلاف سعودی در نجران شلیک کردند که با دقت به هدف اصابت کرده است.

یمنی‌ها با وجود تحریم و محاصره همه‌جانبه کشورشان از سوی رژیم سعودی و جنگ ویرانگری که از چهار سال پیش تا حالا ادامه دارد،‌ در حال توسعه توانمندی‌های دفاعی موشکی خود هستند و روز یکشنبه هفته گذشته موشک پیشرفته «بدر۱-پی» را رونمایی کرده بودند.

موشک بدرp-1 موشکی بالستیک و کوتاه‌برد است که از موشک بالستیک بدر1 الگو گرفته شده و دقت هدفگیری آن 3 متر است.

جنگ‌افروزی عربستان سعودی و ائتلاف متجاوزش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از ۵۰ هزار یمنی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده و این کشور فقیر را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول