اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:

حمل و نقل شهری یزد به ۶۰۰ اتوبوس دیگر نیاز دارد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهرداریم، گفت: حمل و نقل شهری یزد به ۶۰۰ اتوبوس دیگر نیازمند است.

حمل و نقل شهری یزد به ۶۰۰ اتوبوس دیگر نیاز دارد

گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محسن عباسی‌هرفته شامگاه شامگاه شنبه در یک‌صد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: در خصوص توجه به حمل‌ونقل عمومی آیین‌نامه تشویقی و تنبیهی رانندگان اتوبوس بررسی و مقرر شد به‌جای افزایش یکپارچه یارانه‌ای که شهرداری به رانندگان شرکت اتوبوس‌رانی می‌دهد، در قالب ارزیابی مردم از کیفیت و کمیت سرویس‌ها دارند، امتیاز که رانندگان از اتوبوس‌ها می‌گیرند، این رایانه‌ها بین اتوبوس‌های مختلف متغیر باشد.

وی از بررسی شدن افزایش پرداخت نقدی بلیت اتوبوس سخن گفت و افزود: کسانی که نقدی پرداخت می‌کنند، دو برابر کسانی که باکارت پرداخت می‌کنند، هزینه بپردازند و در داخل اتوبوس‌ها توسط راننده‌ها کارت بلیت فروخته شود که مشکلی نباشد و مردم بتوانند به‌راحتی دسترسی به کارت بلیت داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه باید سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها را به استاندارد نزدیک کنیم، تصریح کرد: حداقل به ۸۰ اتوبوس دیگر نیازمندیم که قرار شده هزینه آن از طریق وام و مشارکت بخش خصوصی تأمین شود که قرار شده شهرداری لایحه آن را برای ما بفرستد.

عباسی‌هرفته اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهرداریم و استاندارها می‌گویند ما به ۶۰۰ اتوبوس دیگر در سطح شهر لازم داریم و قاعدتاً امکان خروج اتوبوس‌های فرسوده وجود ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی لازم است این اتوبوس‌ها بازسازی و کماکان در ناوگان مورداستفاده قرار گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: پروژه مشارکتی بلوار طالقانی موردبررسی قرار گرفت و پروژه‌ای که در دوره‌های قبل شروع‌شده، در چند ماه اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

وی درخواست رئیس سابق شورای شهر چهارم در خصوص کمک شهرداری به ساخت مجموعه خانه و دفتر امام‌جمعه در بافت تاریخی در مجاورت مسجد ملااسماعیل را به اعضای شورای شهر رساند و ابراز داشت: با توجه به تأکیدی که شورا در حفظ کاربری‌های عمومی و فعالیت‌های اجتماعی در بافت دارد و با توجه به اینکه نماز جمعه یکی از عملکردهایی است که در حال حاضر در بافت اتفاق می‌افتد، پیشنهاد دادند: شورا کمک کند که دفتر امام‌جمعه در بافت تاریخی تکمیل شود.

رئیس کمیسیون عمران در پایان با اشاره به اینکه همکاران این کمیسیون با کلیات این کار موافق بودند و کم و کیف آن باید بررسی شود، خاطرنشان کرد: شهرداری در پیشنهادیِ بودجه سال ۹۸ این بودجه را ببیند و در شورا و چنانچه اعضای شورا نظر مثبت داشتند، نهایتاً تعیین تکلیف و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۹۰۰۲۲

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول