اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

در نیمه نخست سالجاری صورت گرفت

بهره مندی600 هزارنفر از زنان پایتخت از خدمات فرهنگی آموزشی و ورزشی مجموعه های شهربانو

مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از مراجعه بیش از 600هزار نفر از زنان و دختران شهر تهران به مجموعه های فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهربانو در 6 ماهه نخست سال جاری خبرداد.

بهره مندی600 هزارنفر از زنان پایتخت از خدمات فرهنگی آموزشی و ورزشی مجموعه های شهربانو

به گزارش خبرنگار فارس، فاطمه راکعی، مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به فعالیت 22مجموعه شهربانو در سطح محلات تهران گفت: بانوان و دختران نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می دهند و سلامت جسم وروان آنها محور سلامت خانواده است.

وی افزود: برهمین اساس مدیریت شهری بهبود و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی بانوان تهرانی را در دستور کار قرار داده و مجموعه های شهربانو به عنوان مراکز مختص زنان  برای رفع نیازهای ضروری فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی آنها در یک محیط امن و سالم فعالیت دارند.

راکعی با بیان اینکه  خدمات در این مجموعه ها براساس  بررسی و شناخت نیاز بانوان پیش بینی شده و تلاش می شود بهترین خدمات با هزینه ی مناسب ارایه شود،گفت: فعالیت‌ مجموعه های شهربانو  براساس دیدگاه تخصصی در رفع نیاز فراغتی بانوان در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند در یک محیط امن، سالم و کاملا زنانه نیازهای خود را در ایام فراغت رفع کنند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه کودکان نیزاز این مراکز سهم دارند،گفت: علاوه بر فضاهای ورزشی همچون سالن بدنسازی و استخر و فضاهای فراغتی، فرهنگی و آموزشی، خانه کودک و خانه اسباب بازی  نیز در این مجموعه ها طراحی شده و هم زمان با استفاده مادران از خدمات و برنامه ها، کودکان نیز از خدمات و ظرفیت های موجود بهره مند می شوند.

راکعی با اشاره به مراجعه بیش از 600 هزار نفر از زنان تهران به این مراکز در 6ماهه نخست سال جاری گفت: بیشترین استقبال  مربوط به فضاهای ورزشی است. چنانکه براساس بررسی صورت گرفته، بیش از 160هزار نفر به فضاهای ورزشی مراجعه کرده اند .

به گفته مشاور شهردار تهران، در6 ماهه ی نخست سال جاری، بیش از 130هزار نفر از خدمات فرهنگی و آموزشی این مجموعه ها استفاده کردند.

وی غنی سازی اوقات فراغت ، ایجاد نشاط و شادابی ، افزایش توانمندی و  تعاملات  اجتماعی زنان را از جمله اهداف مجموعه های شهربانو عنوان کرد و افزود: بر همین اساس، هم زمان با خدمات و برنامه های که به طور مستمر در حال اجراست، جشنواره های فرهنگی و ورزشی نیز در مناسبت های ملی و مذهبی در این مجموعه ها اجرا می شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول