اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اعلام کرد

جریمه 162 میلیارد و 141 میلیونی ریالی متخلفان در تعزیرات زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به مختومه شدن بیش از 3 هزار پرونده در تعزیرات زنجان گفت: میزان محکومیت متخلفان در این حوزه 162 میلیارد و 141 میلیون و 484 هزار و 344 ریال بوده است.

جریمه 162 میلیارد و 141 میلیونی ریالی متخلفان در تعزیرات زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی ممیزی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امروز بیست و چهارمین سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی است و طی این مدت فعالیت‌های متعددی توسط این سازمان صورت گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان اختصاصی است که در سه حوزه فعالیت دارد، گفت: عرصه خارج از شبکه، گرانفروشی، کم فروشی، تخلفات مربوط به اصناف یا تخلفات مراجع دولتی نیز در صلاحیت رسیدگی تعزیرات حکومتی است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات مربوط به پزشکان، گرانفروشی دارو و عدم عرصه دارو و عدم حضور متخصص دارو در داروخانه‌ها، بحث رسیدگی به فعالیت اورژانس از جمله موضوعاتی است که توسط تعزیرات بررسی و رسیدگی می‌شود،گفت: رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز و جرائم این حوزه نیز از دیگر موضوعاتی است که در صلاحیت رسیدگی تعزیرات حکومتی است.

ممیزی با اشاره به فرایند ارجاع و رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی بیان کرد: هدف ایجاد سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی اقتصادی بوده است تا مراجعه کنندگان و شکات محدودیتی در این حوزه نداشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه نظارت بر بازار سازمان تعزیرات حکومتی نیست، بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های متشکله از وظایف تعزیرات حکومتی است.

*همکاری مطلوب مردم با تعزیرات در حوزه احتکار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم همراهی و کمک خوبی با تعزیرات در حوزه احتکار دارند، بیان کرد: همین امر موجب برخورد مناسب در این حوزه شده است.

وی در ادامه آماری از پرونده‌های مختومه شده در تعزیرات حکومتی استان ارائه کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا پایان مهر امسال 3 هزار و 161 پرونده در تعزیرات حکومتی استان مختومه شده است.

ممیزی با اشاره به اینکه درصد عملکرد تعزیرات حکومتی در این حوزه 103 درصد بوده است، بیان کرد: میزان محکومیت متخلفان در این حوزه 162 میلیارد و 141 میلیون و 484 هزار و 344 ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: میزان وصولی جرائم تعیین شده برای پرونده‌های تخلفاتی نیز 48 میلیارد و 142 میلیون و 455 هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین احکام صادره در تعزیرات حکومتی جزای نقدی به تعداد 2 هزار و 427 فقره بوده است، تصریح کرد: همچنین ضبط کالا با 163 فقره، اعاده حق شاکی با 59 مورد، ضبط خودرو با 21 مورد و معدوم کردن با 16 مورد نیز دیگر جرائم تعیین شده برای متخلفان بوده است.

ممیزی ادامه داد: بیشترین تخلف ثبت شده نیز عدم درج قیمت با 885 مورد و گران فروشی با 469 مورد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: عدم صدور فاکتور با 352 مورد، نداشتن پروانه کسب با 281 مورد، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی با 233 مورد و کم‌فروشی با 232 مورد از دیگر تخلفات ثبت شده بوده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول