اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون آموزش و پرورش گلستان:

27 هزار دانش‌آموز متوسطه بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد/ مسوولان استان و دستگاه‌های فرهنگی حساس شوند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: 27 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه که در سن مدرسه قرار دارند از تحصیل بازماندند.

27 هزار دانش‌آموز متوسطه بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد/ مسوولان استان و دستگاه‌های فرهنگی حساس شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم حاجیلری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: تعداد 27 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه در استان گلستان که در سن مدرسه قرار دارند از تحصیل بازماندند این افراد اکثرا در مناطق مرزی هستند.

وی بازماندن دانش‌آموزان در سن تحصیل را یک زنگ خطر جدی خواند و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی، استاندار، نماینده ولی‌فقیه، رسانه‌ها و دلسوزان باید در این زمینه حساس شوند و توجه به این مهم را یکی از اولویت‌های اصلی بدانند چراکه این شاخص بیانگر میزان توسعه‌یافتگی استان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس استان تخریبی هستند که شرایط ایمنی لازم را ندارند، افزود: در این زمینه باید تدبیر لازم اتفاق بیفتد.

حاجیلری از برگزاری نخستین نشست علمی دبیرخانه کارآفرینی با مشارکت و حضور همه سرگروه‌های کارآفرینی کشور در این استان خبر داد و گفت: این نشست از 22 الی 25 آبان در استان برگزار می‌شود این همایش با هدف به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های کارآفرینی کشور و استفاده از خلاقیت‌های استانی انجام خواهد گرفت.

وی همچنین از برگزاری همایش مدیران هنرستان‌های کشاورزی کشور در روزهای 23 و 24 آبان ماه جاری به میزبانی گنبدکاووس خبر داد و افزود: این همایش به منظور ارتقاء سطح آموزش‌های کشاورزی در هنرستان‌های استان برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: یارانه‌های تولید در کنار آموزش‌های مهارتی در هنرستان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند تا افراد بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان یک کشاورز نوین با دانش و مهارت جدید بتوانند از ظرفیت‌های استان قویتر عمل کنند.

حاجیلری با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از شاخصه‌های توسعه استان است، ابراز کرد: دو هنرستان کشاورزی در علی‌آبادکتول و گنبدکاووس فعال است برای سال تحصیلی جدید هنرستان کشاورزی دخترانه در آزادشهر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول