اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

پرونده ویژه «کاخ سفید بدون نقاب»/۵

قتل‌ عام یک ملت به بهانه مبارزه با تروریسم

سرتيپ «مايکل شاپ»، فرمانده نيروهای آمريکايی، اعلام کرد که به سربازانش دستور داده بود که برای جلوگيری از عمليات انتحاری، به سوی هر عراقی حتی آنها که قصد تسليم شدن داشتند، شليک کنند.

قتل‌ عام یک ملت به بهانه مبارزه با تروریسم

گروه سیاسی ـ صدام که روزی برای جنگ با ایران پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی، کمک‌های اطلاعاتی و مالی را از آمریکایی‌ها دریافت می کرد، سرانجام کارکردش را در افق استعماری ایالات متحده از دست داد و باید از میان می رفت! آمریکایی‌ها که به این نتیجه رسیده بودند باید حضور نظامی در عراق داشته باشند، صدام را سرنگون کرده و دولتی هماهنگ با خود را در عراق بر روی کار آورند، مانند دیگر تجاوزات خود در سراسر دنیا بهانه‌ای تراشیدند و با ماشین رسانه‌ای خود شروع به اقناع افکار عمومی برای آغاز جنگ در عراق کردند.

مهمترین بهانه آمریکا وجود سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی در عراق بود که بعد از تجاوز آمریکا به این کشور و سرنگونی صدام، دیگر سخنی از آن به میان نیامد و هیچ توضیحی نیز در مورد این سلاح‌ها که آیا وجود داشتند یا خیر، داده نشد.

مروری بر روزشمار تهدیدات آمریکا علیه عراق و آغاز تهاجم به این کشور خود واضح ترین بیان در مورد بهانه‌تراشی آمریکا برای حمله و حضور نظامی در عراق است:

 - 15‌اکتبر‌2001 (23مهر1380) بوش طی مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید، «صدام حسین» را فردی شیطان صفت نامید و گفت: «آمریکا از نزدیک وی را زیر نظر دارد.»  

- 29اکتبر2001 (7آبان1380) رایس: اگر عراق ،منافع آمریکا را تهدیدکند با واکنش واشنگتن روبرو می شود. بوش در شرایط کنونی با دقت تحولات عراق را زیر نظر دارد. 

- 30 اکتبر2001 (8آبان1380) طارق عزیز معاون نخست وزیر عراق: «به اعتقاد من آمریکا و انگلیس عراق را مورد حمله قرار خواهند داد. آنها در نظر دارند 300 هدف را در عراق مورد حمله قرار دهند . »

- 26نوامبر2001 (5آذر1380) رایس:« ما سال‌هاست که می گوییم عراق تهدیدی برای همسایگان خود، برای مردمش،‌ برای منطقه و برای آمریکاست و برای اثبات چنین موضوعی نیاز به 11 سپتامبر هم نبود، ما بالاخره این مشکل را حل می‌کنیم. »

- 7آوریل2002 (18فروردین1381) بوش: «دیک چنی هم اینک در منطقه مشغول مشاوره با متحدان آمریکا درباره احتمال یک اقدام نظامی علیه صدام حسین است. »

- 9آوریل2002 (20فروردین1381) بوش: «من تصمیم خود را گرفته‌ام، صدام حسین باید برود حتی گردن نهادن بغداد به خواسته‌های سازمان ملل برای حضور گروه‌های تحقیق و تفحص سلاح‌های کشتار جمعی ممکن است برای جلوگیری از حمله به آن کشور کافی نباشد. »

- 12ژوئن2002 (22خرداد1381) دونالد رامسفلد:« عراق همچنان در حال پیشبرد برنامه‌های سلاح‌های میکروبی، هسته‌ای ، شیمیایی و موشکی خود است.»  - 7آگوست2002 (16مرداد1381) جان بولتون، معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی گفت:« هدف اصلی واشنگتن تغییر رژیم عراق است»

- 25سپتامبر2002 (3مهر1381) کاندولیزا رایس:« این کشور برای پیروزی در جنگ با عراق به اندازه کافی نیرو بسیج خواهد کرد.»

- 7اکتبر2002 (15مهر1381) آری فلیشر سخنگوی کاخ سفید: «آمریکا در حال بررسی طرح‌هایی برای اشغال نظامی عراق و سرنگونی صدام حسین پس از حمله به این کشور است. »

- 24دسامبر2002 (3دی1381)بوش:« دومین و مهمترین مرحله از جنگ علیه تروریسم ، عراق خواهد بود. » - 27فوریه2003 (8اسفند1381) پاول دراجلاس داووس گفت: «حداقل 12کشور در خصوص تصمیم ما برای حمله به عراق از ما حمایت می‌کنند و این حمایت بدون ارائه یک قطعنامه جدید از سوی سازمان ملل صورت خواهند گرفت.»  سرانجام در 20مارس2003 (29اسفند2003) ساعت 6 بامداد به وقت ایران، آمریکا حمله نظامی به عراق را با پرتاب ده ها موشک به بغداد آغاز کرد. مروری بر مواضع آمریکایی‌ها در مورد سلاح‌های کشتار جمعی در عراق بعد از حمله به این کشور در مقایسه با مواضع آمریکا قبل از حمله باز هم گویای همه چیز در مورد دروغ‌گویی آمریکایی‌ها است. دروغی که به قیمت جان صدها هزار انسان تمام شد!

- 30مارس2003 (10فروردین1382) دونالد رامسفلد: «ما مکان سلاح‌های کشتار جمعی را می‌دانیم. آن ها درمنطقه‌ای در اطراف تکریت و بغداد وتاحدودی در شرق، غرب، جنوب و شمال وجود دارند!!»

- 16سپتامبر2004 (26شهریور1383) کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد: «من تأکید می کنم که به نظر من این جنگ منطبق با منشور سازمان ملل نبود. طبق منشور سازمان ملل این جنگ غیر قانونی بود.»

- 7اکتبر2004 (16مهر1383) گزارش دلفر: «عراق سلاح های کشتار جمعی ندارد. صدام حسین در زمان حمله امریکا به عراق در مارس2003 ذخایر سلاح های غیر قانونی نداشت و هیچ برنامه ای برای تولید آن نداشت.»

- 12ژانویه2005 (22خرداد1384) یک مقام اطلاعاتی آمریکایی به CNN گفت: بازرسان آمریکایی جست و جوی خود را برای یافتن سلاح های کشتار جمعی در هفته های اخیر پایان دادند.

سرانجام آمریکا به خواسته اش یعنی تجاوز به خاک عراق رسید، اما هزینه این تجاوزگری را ملت بی‌گناه عراق پرداخت کردند. مروری بر خبرهای منتشر شده در رسانه‌‌ها فقط گوشه‌ای از عمق این جنایت‌گری را نشان می‌دهد.

- 31آگوست2005 (9شهریور1384) حدود 1000 شیعه در یک مراسم مذهبی کشته شدند.

- 8نوامبر2005 (17آبان1384) شواهد جدید قوی وجود دارد که ایالات متحده مقادیر زیادی بمب های فسفری سفید را در شهر فلوجه در زمان حمله به شهر در نوامبر 2004 استفاده کرده است.

- 1 اکتبر2006 (9مهر1385) طبق تحقیقات متخصصان دانشگاه «جان هاپکینز» تعداد عراقی هایی که از مارس 2003 کشته شدند به 655 هزار نفر می رسد.

- 19اکتبر2007 (27مهر1386) پیمانکاران امنیتی به تاکسی شلیک کردند و 3 نفر را از عراقی ها را مجروح کردند. این واقعه کمتر از دو هفته بعد از کشتن 2 زن در تاکسی توسط یک شرکت دیگر و فقط یک ماه بعد ازاینکه محافظان شرکت خصوصی امنیتی آمریکا «بلک واتر» 17 نفر را در میدان بغداد کشتند، اتفاق افتاد.

- 13نوامبر2007 (22آبان1386) پرسنل شرکت امنیتی «بلک واتر» 17 غیر نظامی را کشتند که به حداقل 14 نفر از آنها بدون توجیه شلیک کردند. - 10ژانویه2008 (21خرداد1387) هلیکوپتر شرکت «بلک واتر» از گاز اشک آور خطرناک CS  در یک ایستگاه بازرسی پر جمعیت در بغداد استفاده کرد.

حمله به بیمارستان عمومی فلوجه

در روز 7نوامبر2004 (17آبان1383) بعد از هفته ها حملات هوایی پراکنده به فلوجه، پل‌ها و جاده‌های مشرف به این شهر توسط سربازان آمریکایی و انگلیسی مسدود شد و از ورود و خروج مردم جلوگیری به عمل آمد. آنگاه بمباران و تیرباران سنگین هوایی بر روی این شهر محاصره شده و ساکنینش که در دام افتاده بودند، شروع شد و در تمام روز به طور متوالی ادامه یافت.

«مایکل فورمیکا»، سرهنگ آمریکایی، به خبرنگار «آسوشیتدپرس» گفت: "محاصره شهر در هنگام بمباران به این دلیل ضروری بود که تروریست ها نتوانند با لباس مبدل از شهر فرار کنند. آنها باید یا در بمباران کشته می شدند و یا دستگیرشان می کردیم. نباید فرار می کردند".

بمباران مستمر یک روز ادامه یافت و سپس در روز بعد (8 نوامبر) بیش از 10 هزار سرباز از جهات مختلف به شهر یورش بردند. آنها ساختمان های دولتی، مدارس، مساجد و خانه‌های بمباران شده را برای یافتن بازماندگان جستجو کرده و اغلب «اسراء» را در همانجا تیرباران کردند.

سرتیپ «مایکل شاپ»، فرمانده نیروهای آمریکایی، اعلام کرد که به سربازانش دستور داده بود که برای جلوگیری از عملیات انتحاری، به سوی هر عراقی حتی آنها که قصد تسلیم شدن داشتند، شلیک کنند. در کتاب «جاه طلبی‌های امپراطوری» نوشته «نوام چامسکی» درگفتگو با «دیوید بارسامیان» آمده است: یکی از اقدامات اولیه در فتح فلوجه اشغال بیمارستان عمومی بودکه جنایت جنگی عمده ای به شمار می‌رود. آن‌ها برای کار خود دلیل به این مضمون ارائه کردند که بیمارستان، مرکز تبلیغات علیه نیروهای ایالات متحده بود و ارقام مجروحین غیر نظامی را بیش از اندازه اعلام می کرد. اشغال بیمارستان به دلیل واهی ارائه ارقام نادرست ،شرم آور است. بر اساس متن صریح کنوانسیون ژنو کارکنان پزشکی و مذهبی باید مورد حمایت واحترام قرار گیرند وهر نوع کمک ممکن برای انجام وظایف شان به آن ها اعطا شود... واحد های پزشکی و  حمل و نقل همواره باید مورد احترام و حمایت قرار گیرند و به آنان تعرض نشود. در حمله به بیمارستان عمومی «فلوجه»، بیماران با لگد از بسترهایشان بیرون انداخته  شده و پزشکان، دستبند به دست مجبور شدند روی زمین دراز بکشند که در پی این اقدام غیر انسانی تعدادی از بیماران و مجروحان، جان خود را از دست دادند. این اقدام ،نقض فاحش کنوانسیون ژنو است و طبق قانون آمریکا ،تمام رهبران سیاسی برای این کار خود باید به اتهام قتل محاکمه و بر اساس قانون جرائم جنگی مصوب 1996 کنگره، به مرگ محکوم شوند...

جنایت تفنگداران آمریکا در شهر حدیثه عراق

انتشار خبر جنایت تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در شهر حدیثه در غرب بغداد ،انعکاس گسترده‌ای را در رسانه‌های خبری جهان به همراه داشت و ضربه شدیدی به وجهه آمریکا در این کشور وارد کرد. در جریان این جنایت، که جنجال برانگیزترین پرونده دوران اشغال عراق بود، چند منزل مسکونی هدف قرار گرفت، و 24 نفر از جمله 10 زن و چند کودک کشته شدند؛ نیروهای آمریکایی آنها را از فاصله بسیار نزدیک و بیشتر از ناحیه سر هدف گلوله قرار دادند.

این خبر نخستین بار توسط خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» افشا شد، که وی صدها صفحه از اسناد محرمانه‌ بازجویی‌های نظامی مربوط به ارتش آمریکا را در یک زباله‌دانی در نزدیکی بغداد پیدا کرده بود و همین اسناد راوی کشتن غیرنظامیان در شهر حدیثه‌ی عراق در نوامبر ۲۰۰۵ بود.   

«نیل پاکت»، وکیل مدافع شهروندان عراقی در این پرونده، گفت: "«فرانک ووتریچ» به اشتباه قاتل نامیده شده است وی در واقع یک کشتار جمعی مرتکب شده است".

«فرانک ووتریچ» در آخرین جلسه دادگاه پذیرفت که به نیروهای تحت امر خود دستور تیر داده است و از وظایفش تخطی کرده است.         

وقتی که انسانها جان‌شان برابر نیست...

سرهنگ قاضی دادگاه پایگاه نظامی «پندلتون»، تمام سربازان و فرمانده آنها را از حکم جنائی بی‌گناه و تبرئه شده اعلام کرد. و فقط دادگاه نظامی امریکا، گروهبان «فرانک ووتریچ» متهم اصلی پرونده را به اتهام تخطی از وظایف‌اش به ۹۰ روز حبس محکوم و به این دلیل که او تنها سرپرست فرزندانش است، در مجازات او تخفیف داده و حکم، اجرایی نمی‌شود. سخنگوی پایگاه نظامی «پندلتون»، اظهار داشت: "مسئولان توافق کردند که متهم این پرونده زندانی نشود." درجه نظامی وی نیز به درجه سربازی تنزل یافت، اما این تنزل درجه حتی به معنای کم شدن حقوق وی نیز نیست.

روزنامه «دیلی تلگراف» این حکم را، توهین واضح نسبت به مردم عراق اعلام کرد. خبرگزاری «اسوشیت پرس» نیز اعلام کرد که این حکم زخم‌های کهنه را دوباره باز کرد.

دولت آمریکا یکبار دیگر رسما اعلام کرد که انسان‌ها جانشان برابر نیست و ارزش انسانی‌شان یکی نیست...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول