اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

واکنش آمریکا به گاف تحریم سانچی و بانک تات

وزارت خارجه آمریکا به توئیت تمسخر آمیز وزیر خارجه ایران در زمینه قرار گرفتن نام دو شخصیت مُرده در لیست جدید تحریمهای این کشور واکنش نشان داد.

واکنش آمریکا به گاف تحریم سانچی و بانک تات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هفته نیوزویک با اشاره به گاف وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر قرار گرفتن نام کشتی سانچی و بانک تات در لیست تحریمهای تازه آمریکا گزارش داد؛ مقامات ایرانی با اشاره به قرار گرفتن دو شخصیت مُرده در لیست تحریمها آن را جنگ روانی و نوعی بزک خواندند. 

نیوز ویک به توئیت محمد جواد ظریف در این زمینه اشاره کرد که گفته بود؛ «آمریکا در یک عملیات روانی مذبوحانه برای پر نشان دادن فهرست شرکت‌های تحریم‌شده-که به صورت غیرعامدانه، هدف قرار گرفتن مردم عادی در این تحریم‌ها را هم اثبات می‌کند- بانکی را که ۶ سال پیش تعطیل شده و کشتی‌ای را که سال گذشته غرق شد در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مواضع ایران درباره این گاف واشنگتن به نیوزویک گفت: ما قصد نداریم به هر اظهار نظر عمومی مقامات ایرانی واکنش نشان بدهیم. 

نیوزویک در ادامه نوشت؛ مقامات خزانه داری آمریکا نیز حاضر نشدند به سوال ما در این زمینه سریعا پاسخ دهند. 

نفتکش ایرانی سانچی که اکنون در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته  شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) با محموله میعانات گازی از عسلویه به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود که یک کشتی فله ‌بر چینی با آن برخورد کرد و 32 سرنشین نفتکش سانچی شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی در ساعت اولیه حادثه از شدت انفجار و گازهای حاصل از آن جان خود را از دست دادند. لاشه کشتی اکنون در قعر دریا است.

بانک تات نیز که هف تحریم قرار گرفته 6 سال پیش تعطیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول