اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان:

20 سی‌ان‌جی گلستان فاقد تاییدیه استاندارد است/ شهرداری‌ها مالک 64 درصد سی‌ان‌جی‌های گلستان

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان گفت: از 58 جایگاه سی‌ان‌جی فعال در استان، 38 مورد آن دارای شرایط ایمنی لازم و 20مورد آن فاقد تاییدیه استاندارد است.

20 سی‌ان‌جی گلستان فاقد تاییدیه استاندارد است/ شهرداری‌ها مالک 64 درصد سی‌ان‌جی‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، داود مزیدی در جمع صاحبان و مالکان جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان گلستان از کنترل و نظارت دقیق استاندارد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سطح استان در بازرسی‌های ادواری خبر داد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان گلستان 58 جایگاه وجود دارد که 64 درصد در مالکیت شهرداری‌ها و 36 درصد آن در مالکیت بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه تمامی جایگاه‌های استان که تاییدیه اولیه رفع نواقص بحرانی را دریافت کرده‌اند، باید هر ساله مورد بازرسی قرار گیرند، تصریح کرد: از 58  جایگاه فعال در استان، 38 مورد آن دارای شرایط ایمنی لازم و 20 مورد آن فاقد تاییدیه استاندارد است.
وی افزود: به دلیل اهمیت ایمنی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، بازرسی این تاسیسات از سال 1392 در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان با اشاره به تمهیدات تشویقی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استانداردسازی جایگاه‌ها گفت: به منظور ترغیب به امر استانداردسازی، پرداخت کارمزد خدماتی به این جایگاه‌ها منوط به دریافت تائیدیه از ادارات کل استاندارد استان‌ها شده و در صورت مشاهده عدم انطباق بحرانی با استانداردهای مربوطه، شرکت گاز بنا به درخواست استاندارد، جریان گاز این جایگاه‌ها را قطع می‌کند.
مزیدی یادآور شد: در صورتی که شهروندان موارد ناایمن و غیراستاندارد در جایگاه‌های سی‌ان‌جی مشاهده کردند، موضوع را از طریق سامانه 1517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند تا کارشناسان استاندارد در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان آن را پیگیری کنند.
در این جلسه همچنین رئیس اداره اندازه‌شناسی اوزان و مقیاس‌ها اداره کل استاندارد گلستان به معرفی سامانه سی‌ان‌جی پرداخت و گفت: انجام تمامی فعالیت های مربوط به بازرسی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی از ثبت درخواست بازرسی توسط جایگاه‌داران تا صدور تأییدیه توسط شرکت‌های بازرسی از طریق سامانه سی‌ان‌جی صورت می‌گیرد.
در این جلسه مقرر شد 20 جایگاه تا پایان آذر ماه نسبت به اخذ تاییدیه رفع نواقص اقدام کنند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول