اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

باید مستندهایی به زبان‌های مختلف در خصوص اربعین تولید و به جهان ارسال کرد

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دشمنان به دنبال بایکوت و سانسور زیارت اربعین هستند، ولی ما باید این زیارت را به دنیا منعکس کنیم.

باید مستندهایی به زبان‌های مختلف در خصوص اربعین تولید و به جهان ارسال کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ویژگی‌های زیارت اربعین اظهار کرد: این زیارت به یک مساله مهم اجتماعی و جهانی تبدیل شده است که آثار و برکات زیادی از نظر مذهبی، سیاسی و اجتماعی دارد، زیارت اربعین یک سرمایه بزرگی است و برترین محبت‌ها را در این زیارت شاهد هستیم.

وی ادامه داد: باید متناسب با اهمیت زیارت اربعین برای آن برنامه ریزی شود، تعداد زائرین ایرانی در زیارت اربعین 20 تا 30 برابر حجاج ایرانی در ایام حج است و باید متناسب با این حجم زیاد زائر برنامه ریزی صورت بگیرد، با بهبود وضعیت اقتصادی مردم، آمار زائرین ایرانی باز هم رشد می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سال به سال زیارت اربعین گسترش پیدا می‌کند و باید این آمادگی برای گسترش این زیارت وجود داشته باشد، زیارت اربعین به نفع ایران، عراق و شیعه تمام می‌شود و دشمنان علیه این زیارت سم پاشی می‌کنند که نباید بهانه به دست آن‌ها داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خبررسانی از زیارت اربعین به جهان را ضروری دانست و تصریح کرد: دشمنان به دنبال بایکوت و سانسور زیارت اربعین هستند، ولی ما باید این زیارت را به دنیا منعکس کنیم، باید مستندهایی به زبان‌های مختلف در خصوص زیارت اربعین تولید و به کشورهای مختلف جهان ارسال شود.

وی ادامه داد: صحنه‌های زیبایی در زیارت اربعین شکل می‌گیرد، اقشار مختلف در این زیارت به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، باید جهانیان بدانند که در زیارت اربعین چه خبر است و هزینه در این راه به جا است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پس از روز اربعین فعالیت بیشتر موکب‌ها تمام می‌شود که سرگردانی زائرین اربعین را به دنبال دارد، باید موکب‌ها تشویق شوند که چند روز فعالیتشان پس از اربعین ادامه پیدا کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی حضور موکب‌ها در مرزهای کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: موکب‌هایی در مرز وجود دارد، اما کافی نیست.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول