اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

معاون آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان:

باید پای مطالبه‌گری خود در مقابل دشمن بمانیم

معاون آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اگر در مقابل دشمن کوتاه نیاییم و بر مطالبه‌گری خود پایبند باشیم، دشمن شکست می‌خورد.

باید پای مطالبه‌گری خود در مقابل دشمن بمانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین گلمیرزاده امشب در گلزار شهدای شهر رشت با اشاره به عواملی که موجب خانه‌نشینی حضرت علی (ع) پس از رحلت رسول اکرم (ص) شد اظهار کرد: ایمان مردم در زمان پیامبر (ص) حقیقی نبود، اگر ایمان به دل مردم وارد شده بود کار به آتش کشیدن خانه حضرت زهرا (س) نمی‌کشید.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره حجرات گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که مردمی که به پیامبر (ص) گفتند ایمان آوردیم در حقیقت ایمان به قلب‌های آن‌ها وارد نشده بود.

معاون آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان ایمان را باوری قلبی عنوان کرد که موجب عمل می‌شود افزود: بهترین نمونه مؤمنینی که ایمان آن‌ها به قلبشان رخنه کرده و با تأسی از این ایمان اعمال نیک انجام دادند، شهدا هستند.

گلمیرزاده عامل دوم عزلت امام علی (ع) را تبلیغات مسموم دشمنان منحوس اسلام دانست و گفت: باید از شهدا و کریم اهل‌بیت (ع) مدد بگیریم تا بتوانیم مقابل حیله‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

وی با اذعان به مظلومیت امام دوم شیعیان بیان کرد: چیزی که سبب صلح امام حسن (ع) با معاویه شد، سستی مردم زمانه ایشان بود که اگر امام (ع) با معاویه درگیر می‌شد، مردم از او حمایت نمی‌کردند بلکه او را در مقابل معاویه تنها می‌گذاشتند و امام حسن (ع) این عدم همراهی و کم‌ایمانی مردم را می‌دانستند.

معاون آموزشی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین امام و مأموم پس از رحلت رسول خدا (ص) بیان کرد: اگر با فرهنگ ایثار و شهادت زندگی کنیم و پای مطالبه‌گری خود بمانیم دشمن تسلیم می‌شود.

گلمیرزاده ایجاد رعب و وحشت از سوی دشمن را عامل دیگری دانست که مانع خلافت امام علی (ع) شد افزود: تکرار تاریخ امروز به ما درس می‌دهد که مراقب باشیم و بصیرت خود را حفظ کرده و وظیفه خود در مقابل امام زمانمان را بهتر بشناسیم.

وی با بیان اینکه دنیاطلبان موجب عدم حمایت مسلمانان از امام‌ نخست شیعیان پس از رحلت نبی خدا (ص) شدند گفت: حب دنیا موجب شد که مردم از ولی امر خود پیروی نکند و برای حفظ منافع دنیایی به امام خود پشت کنند، همین دنیادوستی موجب مظلومیت امام حسن (ع) و واقعه عاشورا و شهادت ابا عبدالله‌الحسین (ع) شد.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول