اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

امام جمعه شهرضا:

استفاده نادرست از فضای مجازی سبب تنش در خانواده‌ها شده است

امام جمعه شهرضا گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی مشکلات بسیاری را در خانواده‌ها ایجاد کرده و سبب شده پرونده‌های بسیاری در دادگاه تشکیل شود.

استفاده نادرست از فضای مجازی سبب تنش در خانواده‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که دنیا در حال رصد کردن جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: دشمنی‌های استکبار جهانی از یک طرف و دشمنی‌های داخل و صف اول جماعت و مؤمنان در طرف دیگر قرار دارد باید از این امتحان سالم بیرون بیاییم.

وی با بیان این‌که استفاده نادرست از فضای مجازی بسیاری از خانواده‌ها را بهم ریخته است و سبب دوستی‌های حرام شده است، افزود: فضاهای مجازی مشکلات بسیاری را در خانواده‌ها ایجاد کرده و سبب شده پرونده‌های بسیاری در دادگاه تشکیل شود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید سبب شود که دین را از دست بدهیم و باید صبر و استقامت کنیم، گفت: تیم جدید اقتصادی دولت باید با برنامه و طرح در کنترل تورم، مهار نقدینگی، بی‌ثباتی بازار تلاش کند تا قیمت‌های کالاهای مورد نظر مردم کاهش یابد و مردم دچار مشکل نشوند.

وی با تأکید بر این‌که در مملکت اسلامی زندگی می‌کنیم و محور همه برنامه‌ها زیر نظر ولی‌فقیه است، تصریح کرد: 150 گروه از دفتر مقام معظم رهبری برای رؤیت هلال ماه ربیع‌الاول رفته‌اند، معنا ندارند وقتی اول ماه را اعلام کردند بعضی افراد در آن تشکیک ایجاد کنند.

یعقوبی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند، وقتی در یک نگاه وسیع‌تر وضعیت آمریکا را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که قدرت آمریکا و اقتدار و هیمنه‌ آمریکا در دنیا رو به افول است، آمریکای امروز از آمریکای 40 سال قبل که انقلاب پیروز شد، به مراتب ضعیف‌تر است، قدرت آمریکا رو به افول است.

وی با بیان این‌که در این زمان حساس باید تابع ولی فقیه باشیم تا به مملکت آسیب وارد نشود، عنوان کرد: انتخابات مجلس در آمریکا نتیجه‌اش شکستی برای رئیس جمهوری آمریکا شد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که انتخابات مجلس سنا آمریکا ثمره تندروی‌های رئیس جمهور آن و جنگ و خونریزی‌هایی است که در سطح جهان زیر نظر آمریکا انجام می‌شود، ادامه داد: نتیجه این انتخابات این شد که خیلی‌ها به ترامپ پشت کردند، این انتخابات نشان داد که در آینده دموکرات‌ها پیروز میدان خواهند بود.

وی با بیان این‌که در 13 آبان تحریم‌ها بر علیه ایران شروع شد البته بسیاری از کشورهای اروپایی مخالفت کردند اما در عمل هنوز چیزی نشان نداده‌اند، اضافه کرد: ملت ایران باید مقاومت داشته باشد، نباید دشمن ما را از پای درآورد ما باید دشمن را از پای درآوریم.

یعقوبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک هفته وقف، اظهار داشت: بیشتر موقوفات مربوط به روضه‌خوانی است تا مسیر امام حسین(ع) ادامه داشته باشد اما جهت‌های وقف را می‌توان تغییر دارد و بر اساس نیاز جامعه وقف کرد.

وی با بیان این‌که در هیچ کجا برای مدارس علمیه وقف نشده است، عنوان کرد: کسی چیزی را برای تربیت طلاب وقف نکرده است، این طلبه‌ها هستند که دین را حفظ و برای آن تبلیغ می‌کنند، وقف‌ها باید ثمراتش به نفع مردم باشد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که کسانی که همراه رهبر هستند و به دستورات ایشان عمل می‌کنند انقلابی هستند، افزود: کسی انقلابی است که در نماز جمعه شرکت می‌کند باید در صحنه حضور داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که انقلابی به معلمی می‌گویند که سر وقت سر کلاس برود و با رفتار درست فرزندان‌مان را برای نماز تربیت کند، تصریح کرد: ساختار آموزش و پرورش می‌تواند سازنده تربیتی نسل جوان و نوجوان جامعه ما باشد.

یعقوبی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و با اشاره به واقعه مهم و تاریخی لیله المبیت در ماه ربیع‌الاول افزود: در این ماه بود که رسول خدا (ص) به اذن پروردگار شهر مکه را به ‌قصد مهاجرت به مدینه ترک کرد و این سفر تحول عظیمی در صدر اسلام ایجاد کرد.

انتهای پیام/63101/هـ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول