اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

توصیه محققان آمریکایی؛

اینستاگرام را ترک کنید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی منجر به کاهش افسردگی و حس انزوای اجتماعی می‌شود.

اینستاگرام را ترک کنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از «timesnownews»، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی منجر به کاهش افسردگی و حس انزوای اجتماعی می‌شود. 

تحقیقات جدید ایالات متحده نشان داده که کاهش زمان صرف شده در سیستم عامل‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اسنپ چت و اینستاگرام ممکن است به بهبود وضعیت سلامت کمک کند.

این پژوهش جدید که توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته تأیید می‌کند، شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت عامل مهمی در افزایش قابل توجه نرخ افسردگی هستند.

یافته‌های منتشر شده در مجله روانشناسی اجتماعی نیز نشان می‌دهد، کاهش زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم منجر به کاهش سطح ترس و اضطراب می‌شود.

هانت، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «عجیب است؛ اما واقعیت است که ارتباط کمتر با اینستاگرام برابر با سلامت روان بهتر است؛ به این دلیل که افراد در اینستاگرام آنچه که هستند را بروز نمی‌دهند و خلاف زندگی واقعی‌شان هستند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول