اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی:

هیچ چشم‌داشتی به کمک‌های بیرونی نداریم/ پیوستن جنگنده ایرانی «کوثر» به ناوگان هوایی کشور

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: نیروی هوایی قریب به 40 سال است که مورد تحریم قرار گرفته و هیچ چشم‌داشتی به کمک‌های بیرونی نداشته و نخواهد داشت.

هیچ چشم‌داشتی به کمک‌های بیرونی نداریم/ پیوستن جنگنده ایرانی «کوثر» به ناوگان هوایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، با اشاره به حضور فعال نیروی هوایی در رویدادها، اظهار داشت: وظیفه اصلی نیروی هوایی خدمت‌گذاری به مردم و ملت مسلمان است و هر جایی که استقرار پیدا کنیم هدفی جز این وجود ندارد.

وی تحریم‌های دشمن را یک نوع برکت دانست و با اعلام اینکه این تحریم‌ها ما را به توانمندی‌های زیادی رسانده است، اعلام کرد: نیروی هوایی قریب به 40 سال است که مورد تحریم قرار گرفته و هیچ چشم‌داشتی به کمک‌های بیرونی نداشته و نخواهد داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به جنجال‌های اخیر، مطرح کرد: این جنجال‌ها هیچ تأثیری بر روی توانمندی‌های نیروهای نظامی به ویژه نیروی هوایی نداشته است.

نصیرزاده عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها در زمینه ساخت صنایع هوایی توانستیم یک فروند هواپیما به نام«کوثر» را ساخته و به پرواز درآوریم و اکنون نیز این فروند هواپیما را ناوگان هوایی کشور پیوسته است.

وی با بیان اینکه براساس برآوردی که از تهدیدات دشمن داریم در بخش‌های مختلف آمایش سرزمینی خود را شکل می‌دهیم، استقرار در شرق کشور و گسترش فعالیت‌ها در این نقطه را از ضروریات دانست و بیان داشت: با توجه به برآوردی که از تهدیدات دشمن داریم باید فعالیت خود را در این نقطه بیشتر کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به تحرکات بالای نیروی هوایی در مناطق، اضافه کرد:  نیروی هوایی به دلیل تحرکات بالا باید در پایگاه‌های مستقر، مناطق وسیعی را پوشش دهند لذا پشتیبانی لازم از نیروهای زمینی و تأمین امنیت در کشور جزو اولویت‌های اول نیروی هوایی است.

نصیرزاده تأمین امنیت مردم منطقه را از وظایف نیروی هوایی اعلام و مطرح کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در شهر بیرجند وجود دارد نیروی هوایی هواپیماهای خود را مستقر و به وظیفه اصلی خود که تأمین امنیت ملی و امنیت مردم منطقه است دست یابیم.

وی نیروی هوایی را  از جمله نیروهای پیشتاز در انقلاب اسلامی دانست و توضیح داد: نیروی هوایی در شش ماه نخست جنگ توانست به تنهایی در برابر تهاجم دشمن ایستادگی و همچنین خنثی کردن تمامی تهدیدات دشمن از دیگر دستاوردهای نیروی هوایی در ابتدای جنگ تحمیلی بود.

انتهای پیام/69039/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول