اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی

زنگ هشدار برای منابع آبی کاشمر به‌صدا درآمده است/ بدهکاری بیش از 2 میلیارد تومانی ادارات بردسکن به‌اوقاف این شهرستان

در بسته خبری امروز اخباری از شهرستان های خراسان رضوی از جمله سبزوار، قوچان، بردسکن و کاشمر منتشر شده است.

زنگ هشدار برای منابع آبی کاشمر به‌صدا درآمده است/ بدهکاری بیش از 2 میلیارد تومانی ادارات بردسکن به‌اوقاف این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امروز اخباری از شهرستان‌های این استان از جمله سبزوار، قوچان، بردسکن و کاشمر منتشر شده است.

بدهکاری بیش از 2 میلیارد تومانی ادارات بردسکن به‌اوقاف این شهرستان

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن از بدهکاری بیش از 2 میلیارد تومانی ادارات این شهرستان به‌اوقاف بردسکن؛ گفت: این بدهی مربوط به‌اداراتی است که فضاهای اداری و آموزشی خود را در ملک‌های اوقاف بنا کرده‌اند و تاکنون ریالی بابت پذیره اولیه به‌اوقاف پرداخت نکرده‌اند.

ذبیح الله ابراهیمی از سازش 16 پرونده حقوقی اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن با  کسانی که املاک موقوفه در اختیار آنها است خبر داد و افزود: این افراد با مراجعه به‌اداره اوقاف با پرداخت حق و حقوقات املاک موقوفه، پرونده خود را با صلح و سازش بستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 11 پرونده دیگر در دادگستری برای گرفتن حق و حقوقات این اداره در جریان است، این اداره به‌جدیت در احقاق حق وقف پیگیری می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن با بیان اینکه تعداد موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی این شهرستان 546 مورد است؛ اظهار داشت: این موقوفات دارای 2 هزار و 774 رقبه بوده که 70 درصد رقبات این شهرستان کشاورزی است.

ابراهیمی در مجموع درآمد  80 درصد موقوفات بردسکن  صرف عزاداری سیدالشهدا و اطعام مردم در ماه محرم و صفر می‌شود؛ گفت: درآمد موقوفات این شهرستان طی یکسال گذشته 60 میلیون تومان بود  که درآمد حاصله از موقوفات صرف برگزاری مسابقات قرآنی، برنامه‌های فرهنگی، یادواره شهدا و اطعام بیش از 15 هزار نفر شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع 2 هزار 476 رقبه در حوزه اوقافی بردسکن تاکنون برای بیش از 2 هزار رقبه سند صادر شده و بنا داریم تا پایان امسال مابقی آن را سنددار کنیم.

زنگ هشدار برای منابع آبی کاشمر به صدا درآمده است 

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر امروز در آئین نواختن زنگ آب در مدرسه ابتدایی توحید، به نقش اثرگذار معلمان و دانش‌آموزان در راستای کمک به فرهنگ‌سازی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هشدارهایی که درزمینهٔ صرفه‌جویی در مصرف آب به دانش‌آموزان داده می‌شود بسیار مهم است چرا که هر دانش‌آموز به‌عنوان همیار آب در خانواده و جامعه می‌تواند اثرگذار باشد.

علیرضا عباسی با تقدیر از همراهی و همکاری مجموعه آموزش‌وپرورش شهرستان در مباحث فرهنگ‌سازی افزود: ارتباط مستمر مجموعه آبفا با آموزش‌وپرورش کاشمر در سال گذشته منجر به حضور و بازدید 1200 دانش‌آموز از بخش‌های مختلف اداری و منابع آبی شده است.

وی با بیان اینکه باید امروز این واقعیت مهم را بپذیریم که کشورمان در کمربند خشک و کم آب جهان قرار گرفته است؛ اظهار کرد: رمز پایداری ما صرفه‌جویی در مصرف آب است که این مهم در دستور کار وزارت نیرو قرارگرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با اشاره به اینکه خراسان رضوی با توجه به‌اضافه برداشت‌هایی که داشته، به لحاظ کسری مخزن رتبه اول در کشور را دارد؛ بیان کرد: دشت کاشمر به علت برداشت‌های بی‌رویه بیشترین میزان نشست زمین  را داشته است و کاشمر جزو 5 شهر دارای تنش آبی و جزو مناطق خشک قرارگرفته است.

عباسی با تأکید بر اینکه زنگ هشدار برای منابع آبی کاشمر به صدا درآمده است؛ اظهار داشت: اگر بخواهیم با شرایط اضافه مصرف و مصرف بیشتر حرکت کنیم، شرایط فراوانی که در سال‌های اخیر به کمبود رسیده است قطعاً با استمرار این شیوه مصرف به شرایط کمیابی خواهیم رسید و برعکس، در صورتی‌که در مصارف صرفه‌جویی کنیم به شرایط عادی بر خواهیم گشت.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و نگاه آبفای کاشمر به‌عنوان متولی آب شرب شهری به مقوله آب تغییر کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت و نیز کمبودها نگاه واقع‌بینانه‌ای داریم؛ خاطرنشان کرد: از سال گذشته در برخی از حوزه‌ها تاکنون به عبارتی یک عمل جراحی انجام دادیم که گاهی منجر به‌بروز گلایه‌هایی نیز شده، اما در مجموع دستاوردهای مثبتی به‌همراه داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر تأکید کرد: در صورتی‌که نگاه سنتی را به‌مقوله آب را کنار بگذاریم و اقدام عملی در صرفه‌جویی آب داشته باشیم با کمبود و بحران آب مواجه نخواهیم شد.

کمک 400 میلیون ریالی برای خرید ضریح دو امامزاده در بردسکن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن در نشست طرح مودت که در محل امامزادگان سید هاشم سرنخواب و سید علی النقی برگزار شد با نصب ضریح جدید در این امامزادگان موافقت کرد.

ذبیح الله ابراهیمی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بردسکن دارای 7 امامزاده زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه است که این امامزادگان محلی برای حضور اقشار مختلف مردم برای زیارت و ادای نذورات آنان است.  

وی افزود: همزمان با هفته وحدت ضریح جدید این بقاع نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده طرح جامع 4 امامزاده شهرستان مورد تصویب قرار گرفت و هر گونه عملیات اجرایی و پروژه عمرانی در این بقاع  طبق نقشه تدوین شده در طرح جامع انجام می‌شود. 

ابراهیمی از ثبت 15 وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: 3 مورد از وقف‌ها در دهه وقف به ثبت رسید که شامل یک هزار و  56 مترمربع باغ پسته به ارزش 30 میلیون تومان توسط حاج حسین عظیمی جهت تعزیه‌داری سید الشهدا در روستای جلال آباد، 2 هکتار زمین کشاورزی توسط حاج غلامرضا رحمتی به ارزش 10 میلیون تومان  صرف حوزه علمیه الزهرا(س) و 6 هکتار زمین کشاورزی به ارزش 8 میلیون تومان توسط محمود کمالی در روستای کشمر از توابع بخش مرکزی بردسکن برای عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) است که براساس نیات واقفین  این موارد در طول سال اجرا می‌شود.

وی از افتتاح  پروژه تجاری موقوفه بابا خان به‌مساحت 120 مترمربع با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان نیز در طول دهه وقف در این شهرستان خبر داد.

۱۵ بقعه متبرکه در سبزوار دارای درآمدزایی هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار امروز در نشست خبری که به‌مناسبت فرارسیدن هفته وقف؛ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای  یک هزار و 230 رقبه از موقوفات سبزوار نقشه‌برداری و بارگذاری اطلاعات مکانی انجام شده و در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به‌ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه افزود: در حال حاضر 10 هزار و 500 رقبه در سبزوار وجود دارد که از این تعداد هفت هزار و 500 رقبه زیر نظر مستقیم اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ و حراست از موقوفات هفت فقره دادنامه علیه مستاجران و متصرفان بدهکار به‌دادگستری این شهرستان ارائه شده و دو مورد دادنامه طی سال جاری علیه مستاجرین اجرای حکم انجام شده است؛ بیان کرد: با همکاری دادگستری شعبه حقوقی ویژه وقف در سبزوار ایجاد شد و پرونده‌های موقوفات در این شعبه رسیدگی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار تصریح کرد: تاکنون از 60 درصد موقوفات سبزوار نقشه‌برداری و بارگذاری اطلاعات مکانی انجام شده و برای مابقی موقوفات تا پایان سال آینده انجام می‌شود.

مهدوی‌خواه گفت: طی سال جاری برای حدود 360 رقبه از موقوفات سبزوار سند مالکیت صادر شد و 35 فقره سند موقوفات این شهرستان به سند تک برگی تبدیل شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 9 وقف جدید به ارزش ریالی یک میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان سبزوار به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار بیان کرد: به‌مناسبت هفته وقف از سوی فرزند شهید یک واحد مسکونی به متراژ 134 متر مربع و ارزش 300 میلیون تومان با هدف ترویج فعالیت‌های قرآنی ثبت شده است.

مهدوی‌خواه با اشاره به فعالیت‌های حوزه بهره‌وری و اجارات اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار؛ تصریح کرد: طی سال جاری موضوع اسناد اجارات حدود 620 رقبه و موقوفه در سبزوار بروزرسانی شده و تا پایان امسال اجارات 600 رقبه دیگر بروزرسانی می‌شود.

وی گفت: طی هشت ماه اخیر برای نخسین بار اطلاعات پنج هزار رقبه و موقوفه شامل نوع ملک، مکان، متراژ و غیره در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به درآمد بقاع متبرکه سبزوار، افزود: 27 بقعه متبرکه در شهرستان سبزوار وجود دارد که از این تعداد 15 بقعه متبرکه دارای درآمدزایی هستند و مابقی بقاع متبرکه به دلیل فاصله طولانی از روستاها، راه نامناسب، نبود برق و غیره فاقد درآمدزایی هستند.

مهدوی‌خواه بیان کرد: بقاع متبرکه از محل کمک‌های خیرین نیک‌اندیش، جمع‌آوری نذورات، قبور و موقوفات امامزاده درآمدزایی دارند.

مجموعه‌های علمی و دانشگاهی برای افزایش بهره‌وری موقوفات کمک کنند

فرماندار قوچان عصر امروز در نخستین نشست تخصصی وقف علم و فناوری و حمایت از نخبگان در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی قوچان با تأکید بر آثار و برکات وقف در سطح جامعه؛ گفت: فرهنگ وقف در جامعه شیعی از دیرباز وجود داشته است و شاید یکی از بزرگ‌ترین نمادهای وقف در حوزه ایام عزاداری اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد.

هادی رجایی‌نیا با بیان اینکه باید وقف‌های جدید در جامعه مؤثرتر باشند تا نسل‌های امروزی به این سنت حسنه بیش از گذشته ادامه بدهند؛ تصریح کرد: تلفیق وقف با علم و فناوری طی سال‌های اخیر وارد فاز عملیاتی شده است و نقش علم، دانش و آگاهی در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و کمک به آن در سطح جامعه نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی با یادآوری این موضوع که در بسیاری از کشورهای دنیا با بهره‌گیری از فرهنگ وقف اما تحت نام‌های دیگر تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است؛ بیان کرد: هر جا از علم و دانش فاصله گرفته‌ شده و اهمیت کمتری به آن داده شود اشکالات زیادتری در سطح جامعه دیده می‌شود.

فرماندار قوچان با اشاره به وجود پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان در قوچان درزمینه وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مختلف؛ تأکید کرد: باید کارگروه‌های تخصصی در این شهرستان وقف را به سمت امور توسعه‌ای در حوزه فناوری، علم و دانش هدایت کنند و سرمایه‌گذاری موقوفات به سمت حوزه‌های دانش‌بنیان برود.

رجایی‌نیا با تأکید بر اینکه استعدادهای خلاقانه‌ای برای ابداع وجود دارد و باید بیش از گذشته از این ظرفیت استفاده کرد؛ ادامه داد: شاید به برخی از موقوفات و نیت واقفان بیش از بیش توجه صورت نگیرد که مجموعه‌های علمی و دانشگاهی می‌توانند برای افزایش بهره‌وری و ارزش‌افزوده در موقوفات تلاش کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان نیز در این نشست بابیان این موضوع که باید وقف متناسب با نیازهای روز جامعه صورت بگیرد؛ گفت: ضمن حفظ و حراست به‌همراه عمل امینانه به نیات واقفان در موقوفه‌های سنتی باید از ظرفیت ایجاد موقوفه در حوزه‌های جدید همچون علم و فناوری یا بهداشت و درمان نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید رحمانی حسینی با اشاره به اینکه اهداف وقف در نذورات و مساجد محدود نشده و اهداف عمومی نیز در پی دارد؛ تأکید کرد: وقف علم و فناوری برای رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید علم و حمایت‌های مالی و معنوی از ظرفیت‌های مستعد علمی و نخبگان صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست انجمن یاوران وقف علم و فناوری برای نخستین بار در قوچان با عضویت شخصیت‌های علمی و دانشگاهی تشکیل شد تا حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده نشستی تخصصی را در این زمینه برگزار و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام بدهند.

خدمات‌رسانی هلال احمر سبزوار به بیش از 7 هزار زائر پیاده رضوی

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید همزمان با دهه پایانی ماه صفر به منظور ارائه خدمات و امدادرسانی به زائران پیاده رضوی در مسیرهای سبزوار؛ گفت: طی اجرای پنج روز طرح روزانه 12 پایگاه جمعیت هلال احمر، 11 کلینیک سیار و 16 پایگاه محل اسکان در مسیرهای شهرستان سبزوار مستقر شده است.

رضا وحدتی با بیان اینکه طی مدت اجرای طرح و افزایش تردد خودروها پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سبزوار در محورهای این شهرستان در حالت آماده باش بودند؛ افزود: روزانه 187 نفر از عوامل هلال احمر شامل راننده، نجاتگر و پرستار به‌همراه 21 دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه ست نجات و هشت خودرو به بیش از هفت هزار زائر پیاده رضوی در قالب 51 کاروان خدمات‌رسانی کردند.

وی ادامه داد: یک هزار و 700 نفر از زائران پیاده رضوی از خدمات ویزیت پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سبزوار استفاده کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار بیان کرد: پنج هزار و 105 نفر از زائران پیاده حرم رضوی امدادرسانی شدند که دو نفر از زائران به بیمارستان منتقل شدند.

وحدتی گفت: همچنین سه هزار و 905 نفر از مصدومان به‌صورت سرپایی مداوا شدند و حدود 6 هزار قلم دارو طی اجرای این طرح مصرف شد.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت در بردسکن با 7 فقره

فرمانده انتظامی بردسکن امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت منزل و دامداری‌های اطراف شهر بردسکن ، تیم ویژه‌ای از دایره تجسس کلانتری مرکز این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

عباس نظافتی افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی و بررسی‌های به‌عمل آمده 2 سارق سابقه‌دار را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این افراد را در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ضمن کشف 214 گرم مواد مخدر مقادیر زیادی از اموال سرقتی را نیز کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 2 نفر دیگر از اعضای این باند، افزود: سارقان در مواجهه با مستندات پلیس ناگزیر به 7 فقره سرقت منزل و دامداری‌های اطراف شهرستان اعتراف که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌مراجع قضایی معرفی شدند.

هدفمان دقت در مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب است

فرماندار کاشمر امروز در جمع خبرنگاران آب را مایه حیات دانست و گفت: اینکه حیات هر موجود زنده وابسته به آب است بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بنابراین ضرورت دارد در راستای مصرف بهینه آب و جلوگیری از مصارف بی‌رویه اقدامات اساسی انجام شود.

محمدعلی نبی‌پور نواختن زنگ آب و برگزاری جشنواره آب از جمله برنامه‌های اثرگذار در زمینهٔ فرهنگ‌سازی در حوزه آب است؛ افزود: کشور ما از گذشته‌های دور جزو مناطق خشک بوده است به‌طوری‌که گذشتگان ما برای استحصال آب زحمات زیادی متحمل شدند و اگر امروز بر صرفه‌جویی و مصرف کم آب تأکید می‌کنیم به این معنی نیست که استفاده نکنید هدفمان دقت در مصرف و جلوگیری از هدر رفت آن است.

وی با بیان اینکه همیاران آب به اعضای خانواده و افراد جامعه توصیه می‌کنند که آب را هدر ندهند؛ اظهار کرد: این کار قشنگی که در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ‌سازی شروع‌ شده است به‌طوری‌که جشنواره روز ملی آب، روز جهانی آب و نواختن زنگ آب به این دلیل است که بشر با بی‌دقتی جریان و منابع آب را از بین می‌برد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر این مهم که صرفه‌جویی در مصرف آب به‌معنی کم‌مصرف کردن نیست بلکه به معنی بهینه مصرف کردن است؛ خاطرنشان کرد: در این راستا بخشی از این فرهنگ‌سازی مربوط به دولت است که باید در حوزه کشاورزی با تغییر نوع کشت و بهره‌گیری از فرآیندهای مدرن برای تولید محصولات و جایگزین کردن محصولاتی که نیاز آبی کمتری دارند و تعویض شبکه‌های آب‌رسانی در راستای جلوگیری از پرت آب اقداماتی انجام دهد، در مقابل هم افراد جامعه باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و اجازه ندهند آب هدر رود.
نبی‌پور با تحسین اقدام ارزشمندی که فرهنگ‌سازی در حوزه آب از مدارس شروع‌ شده است؛ خاطرنشان کرد:اگرچه منطقه کاشمر به لحاظ کیفی آب مطلوبی دارد اما طوفان شن در تابستان امسال نشان داد که برداشت از منابع آبی در این شهرستان زیاد است.

وی یادآور شد: مردم و مسؤولان کاشمر باید دقت داشته باشند اگرچه در حال حاضر کمبود آب در این شهرستان احساس نمی‌شود اما باید بدانند در صورتی‌ که مصرف آب به‌همین منوال ادامه یابد قطعاً سال‌های آینده همانند مناطق جنوبی استان با خشک‌سالی روبرو خواهد بود.

دستگیری متهم سابقه‌دار و تحت تعقیب در قوچان

فرمانده انتظامی قوچان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت خبری مبنی بر ورود یکی از مخلان نظم و امنیت و تحت تعقیب به محدوده استحفاظی این شهرستان؛ گفت: پیگیری پرونده به‌منظور دستگیری این فرد به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

قدیر مصرخانی با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، فرد موردنظر را شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند؛ تصریح کرد: فرد دستگیرشده در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به17 فقره شرکت در نزاع و درگیری خیابانی، ایجاد ضرب‌وجرح با استفاده از سلاح سرد در شهرستان‌های مشهد، قوچان و بیرجند اعتراف کرد.

وی با اشاره به تحویل متهم به‌مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده مقدماتی؛ بیان کرد: نیروی انتظامی با کسانی که نظم و آرامش عمومی شهروندان را خدشه‌دار کرده و موجب رعب و وحشت می‌شوند برابر قانون برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده انتظامی قوچان با یادآوری این موضوع که در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و امنیت اجتماعی، با محوریت پاک‌سازی مناطق آلوده نیز 16 متهم دستگیر شدند؛ گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس 6 خرده‌فروش مواد مخدر و 9 معتاد متجاهر و همچنین یک نفر از مخلان نظم و امنیت را دستگیر و مقدار 3 کیلو و 127 گرم از انواع مواد مخدر را کشف کردند.

مصرخانی با اشاره به اینکه پاک‌سازی مناطق آلوده موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛ بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های بیشتر در راستای طرح امنیت محله محور شاهد ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان باشیم.

سازمان تعاون روستایی در حال حاضر بدهی به‌کشاورزان ندارد

مدیرکل سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن گفت: تشکل‌های تعاونی روستایی باید از حالت سنتی خارج شده و با جوان‌گرایی به‌سمت فعالیت‌های بزرگ و دارای برنامه پیش بروند.

محسن اسفندیاری افزود: تعاونی‌های روستایی باید از فروش نفت، آرد و کود فراتر برنامه‌ریزی کنند و به‌سمت طرح‌های نو و براساس ظرفیت‌های منطقه خود حرکت  کنند.

وی ادامه داد: مدیران این تعاونی‌ها باید هر یک دارای تقویم کاری باشند و برای ایجاد یک صنعت یا فعالیت فرآوری از محصولات تولیدی شهرستان اقدام کنند و دولت از محل تسهیلات توسعه روستایی به‌ آنان وام قرض الحسنه اعطا می‌کند.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اعلام اینکه در صورت ارائه برنامه و طرح توجیه محدویتی برای اعطای تسهیلات نداریم؛ اظهار کرد: تعاونی‌های شهرستان بردسکن، با ظرفیتی که دارند می‌توانند در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشند.

اسفندیاری با بیان اینکه بیش از350 هزار نفر عضو تشکل‌های تعاونی روستایی در استان هستند؛ بیان کرد: مدیران تشکل‌های تعاونی روستایی باید به‌سمت توانمندسازی تشکل‌هاحرکت کنند و تشکل‌هایی که ضعیف عمل کنند، افراد دیگری جایگزین آن‌ها می‌شوند.

 وی افزود: در نظر داریم در یک فرآیند جوان‌گرایی را در تشکل‌های تعاونی روستایی داشته باشیم و در این راستا هر شهرستان استان دارای یک سند چشم‌انداز در حوزه تشکل‌های تعاونی روستایی می‌شود و ضروری است، مدیران تشکل‌ها براساس سند تدوین شده در بحث تعاونی‌ها عمل کنند.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی آموزش را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در حوزه تشکل‌ها اعلام کرد و گفت: سیاست راهبردی ما بر این است که در حوزه تشکل‌ها بخش خصوصی را تقویت و حمایت کنیم و کارها را به‌خود مردم واگذار کنیم.

اسفندیاری افزود: سازمان تعاون روستایی هیچ‌گونه بدهی به‌کشاورزان در بحث خرید محصولات کشاورزی ندارد.

 نیروی انتظامی جزئی از دستگاه قضا است

رئیس دادگستری بردسکن در جلسه تعامل قضایی با فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: نیروی انتظامی همچون بال برای دستگاه قضا است و این دو مکمل تلاش‌های همدیگر هستند.

مرتضی میرزایی با بیان اینکه تلاش مضاعف و جهادگونه کارکنان پلیس قابل لمس و در جامعه مشهود است؛ افزود: گسترش سطح تعاملات بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی امری ضروری است.

 وی با اعلام اینکه، این  جلسات فرصتی مناسب برای دو سازمان است تا به‌اهداف مشترک که همان تامین امنیت اجتماعی پایدار جامعه است، برسیم؛ اظهار کرد: ما در مجموعه دستگاه قضایی اعتقاد بر آن داریم که حصول امنیت پایدار در سایه وفاق و همدلی و جهاد پلیس و دستگاه قضایی است و این همدلی ما را بر آن داشته است، تا یکپارچه گوش به‌فرمان فرمانده کل این میدان مقام معظم رهبری باشیم و به‌هوش باشیم تا فرصت آسایش و آرامش را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت بگیریم.

فرمانده انتظامی بردسکن نیز در این نشست با تاکید بر تعامل و هم‌اندیشی که باعث همدلی هر دو دستگاه برای توسعه امنیت پایدار می‌شود؛ اظهار کرد: امروز یکایک کارکنان پلیس به‌عنوان سرباز، در رکاب  نظام اسلامی و انقلاب هستند و گوش به‌فرامین رهبر فرزانه انقلاب در راه تامین امنیت تا پای جان ایستاده‌اند.

عباس نظافتی افزود: دستگاه قضایی بهترین پشتوانه پلیس در راه برقراری امنیت مطلوب جامعه است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول