اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق از تجاوزات پیاپی ائتلاف آمریکایی به سازمان ملل شکایت کرد

دولت سوریه در اعتراض به حملات مداوم و مکرر ائتلاف به اصلاح ضدداعش تحت رهبری آمریکا به «دیرالزور» واقع در شرق سوریه، ۲ شکایت‌نامه جداگانه برای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

دمشق از تجاوزات پیاپی ائتلاف آمریکایی به سازمان ملل شکایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه امروز شنبه، دو شکایت‌نامه مربوط به تجاوزات مکرر ائتلاف آمریکایی در «دیرالزور» را برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاد.

به گفته وزارت خارجه سوریه، در این شکایت‌نامه‌های ارسالی، حمله غیر قانونی دیشب آمریکا به منطقه مسکونی «هجین» در شرق شهر دیرالزور که به کشته شدن ۲۶ غیرنظامی منجر شد، به شدت محکوم شده است.

دولت سوریه تاکید کرد، جنایت «وحشتناک» ائتلاف آمریکایی در هجین بار دیگر ادعای دروغین آمریکا در مبارزه با تروریسم را نشان داده است.

دمشق می‌گوید که ائتلاف به اصلاح ضد داعش، این حملات را با هدف کشتار تعداد زیادی از آحاد ملت سوریه، ضربه زدن بیشتر به زیر ساخت‌ها و ارتکاب جنایات ضد بشری، انجام می‌هد.

به گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه در پایان دو نامه اعتراض‌آمیز خود از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مسئولیتش در قبال جلوگیری از تکرار چنین تجاوزاتی را بگیرد و در این راستا، تحرکات جدی انجام دهد و تدابیر فوری اتخاذ کند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا دیشب منطقه مسکونی «هجین» در شرق شهر دیرالزور را بمباران کردند که در پی آن 26 غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

برخی از افراد کشته شده زنان و کودکان بودند و در جریان حملات مذکور دهها نفر نیز زخمی و خسارات زیادی به منازل ساکنان این منطقه وارد شد.

کشتار غیر نظامیان هجین تنها چهار روز پس از بمباران منطقه «السوق الجدید» در این شهرک توسط ائتلاف آمریکا صورت گرفت.

در جریان حملات اخیر آمریکا به هجین که با بمب‌های ممنوعه فسفری سفید انجام گرفت، شمار زیادی از غیر نظامیان مصدوم و برخی از مغازه‌ها و منازل نیز به آتش کشیده شد.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، در خارج از چارچوب شورای امنیت ائتلاف غیر قانونی را رهبری می‌کند و غیر نظامیان سوری و زیر ساختهای این کشور را بمباران می‌کند.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول