اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

بخشدار رستاق داراب خبر داد

کشف یک‌رشته قنات کهنسال در رستاق داراب

بخشدار رستاق داراب گفت: در عملیات بهسازی در نزدیکی روستای بازرگان از توابع بخش رستاق، یک‌رشته قنات با قدمت زیاد کشف‌شده است.

کشف یک‌رشته قنات کهنسال در  رستاق داراب

محمدعلی مهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: در روزهای اخیر از طریق اهالی روستای بازرگان از وجود یک‌رشته قنات در این روستا مطلع و به همراه مدیر اداره میراث فرهنگی و مدیر جهاد کشاورزی در محل حاضر شدیم.

وی بیان کرد: در بازدید از منطقه با قنات بسیار زیبایی روبه‌رو شدیم که میله چاه‌های آن  مسدود و نامشخص اما در کانال‌های آن آب جاری است و ازآنجاکه در هیچ نقطه‌ای از زمین آب قنات به بیرون هدایت نشده تاکنون کسی پی به وجود این قنات نبرده است.

بخشدار رستاق با اشاره به اینکه قنات کشف‌شده شامل یک مادر چاه و چندین میله چاه است، اضافه کرد: داخل قنات سالم و بی‌نقص بوده و تنها مقداری مواد رسوبی در کف کانال‌ها وجود دارد که به‌مرورزمان تشکیل‌شده است.

مهرابی اظهار داشت: این قنات از راه‌آب‌های بسیار قدیمی محسوب می‌شود اما قدمت دقیق آن هنوز مشخص نیست و مقرر شد با حضور کارشناسان میراث فرهنگی عمر این قنات تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین میزان دقیق آبدهی باید دهانه سایر چاه‌ها باز شود، گفت: عمق، طول و دبی آب قنات نیز طی روزهای آتی با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول