اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

متخصص فیزیولوژی مطرح کرد

راهکارهای طب سنتی برای پیشگیری از بلوغ زودرس

متخصص فیزیولوژی راهکارهایی از دیدگاه طب سنتی برای پیشگیری از بلوغ زودرس در نوجوانان ارائه داد.

راهکارهای طب سنتی برای پیشگیری از بلوغ زودرس

سیدمهدی میرغضنفری متخصص فیزیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با راهکارهای طب سنتی جهت پیشگیری از بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان،‌اظهار داشت: اکثر بیماری‌ها در طب سنتی راهکار پیشگیرانه دارند که بلوغ زودرس نیز از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه بلوغ دختران و پسران از لحاظ جنسی بسیار زودتر شده، گفت: سبک زندگی ناسالم سبب بروز اختلالات جسمی و روحی از جمله اختلال در بلوغ می‌شود بنابر این توجه به اصول ضروری سلامتی از جمله خوردنی و نوشیدنی‌های سالم،  تحرک، استراحت به موقع، دفع موادسمی از بدن، خواب به موقع و مناسب و هوای سالم در پیشگیری از بلوغ زودرس حائز اهمیت است.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه امروزه مزاج‌های افراد به صورت غیرطبیعی به صورت گرم شدن بیشتر سوق یافته است گفت:‌کم‌خوابی و پرخوابی سبب ایجاد استرس و اضطراب در افراد و بیشتر شدن حرارت بدن و مزاج گرم در بدن می‌شود همچنین خوردن غذاهای خیلی تند و شیرین و مصرف افزودنی‌ها سبب گرم شدن مزاج شده است.

میرغضنفری تأکید کرد: عوامل محرک محیطی مانند موسیقی و رنگ‌های خیلی تند بر مغز اثر گذاشته و امروزه بسیاری از تصاویر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند بر ذهن کودک و نوجوان تأثیرگذار بوده و بلوغ آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابر این والدین باید نسبت به همه این مسائل هوشیار باشند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته نداشتن سبک زندگی سالم و محرک‌های در شبکه‌های اجتماعی نه تنها در کودکان و نوجوانان بلکه در بزرگسالان بالغ نیز تأثیرگذار بوده و اختلالات جنسی و روانی را در آنها به همراه دارد. اختلالات خواب نیز در این زمینه مستثنی نبوده و افراد باید بهداشت خواب خود را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول