اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه کبگیان عنوان کرد

ضعف رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در ترویج زندگی اسلامی/سریال‌‌های عاشقانه مقدم بر ترویج وقف در صدا و سیما

امام جمعه کبگیان با اشاره به تاثیر وقف در حوزه‌های مختلف گفت: در ترویج سبک زندگی اسلامی کمترین کار در رسانه‌ها صورت گرفته است.

ضعف رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در ترویج زندگی اسلامی/سریال‌‌های عاشقانه مقدم بر ترویج وقف در صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در همایش استانی وقف و رسانه که ظهر امروز برگزار شد، گفت: وقفریکی از مباحث مهم اقتصاد اسلامی است که مغفول مانده است که اگر به وقف عمل شود می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی راهگشا باشد.

امام جمعه کبگیان با اشاره به آثار وقف در زندگی دنیوی و آخروی انسان‌ها افزود: برخی از مهمترین کارکردهای وقف شامل مبارزه با حرص و طمع، تشویق کردن افراد برای نوع‌دوستی و کمک به دیگران، مبارزه با تکاثر و مال‌اندوزی، ذخیره آخرت، کاهش دهنده فقر در جامعه است‌.

وی با اشاره به اینکه وقف انتقاق خالصانه و عامل تعدیل ثروت است، گفت: در زمینه وقف در استان به ویژه از سوی رسانه ضعیف عمل شده است.

امام جمعه کبگیان گفت: دین مبین اسلام بر وقف تاکید فراوانی کرده و ائمه اطهار نیز برای تشویق دیگران خود به این سنت حسنه عمل می‌کردند.

وحدانی‌فر در ادامه با بیان اینکه برای ترویج سبک زندگی اسلامی کمترین کار در رسانه‌ها صورت گرفته، افزود: رسانه‌ها به عنوان مهمترین و گسترده‌ترین ابزار ارتباطی کنونی می‌توانند در زمینه ترویج وقف و سبک زندگی اسلامی و همچنین بیان اثار و برکات و فواید وقف تاثیرگذار باشند و از ابزار رسانه استفاده بهینه‌ و مطلوبی شود.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها متاسفانه یک حرف ساده را در بوق و کرنا می‌کنند و به آن می‌پردازند اما اگر وقفی صورت گیرد به آن نمی‌پردازند.

این کارشناس مسائل دینی به نقش صدا و سیما اشاره کرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند با تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای یا ۳۰ ثانیه‌ای در ترویج فرهنگ وقف و سبک زندگی اسلامی موفق باشد.

وحدانی‌فر بیان کرد: در بحث رسانه اسلامی ضعیف هستیم، صدا و سیمای ما ۲۲ شبکه دارد اما در سطح دنیا ۳۰۰ شبکه خارجی فارسی‌ زبان فعال هستند و‌ کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما به جای این همه سریال‌های عاشقانه که پخش می‌کند یک سریال با موضوع وقف تهیه و پخش کند که می‌تواند آثار خوبی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول