اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اختصاصی فارس/

مهمترین گزینه جایگزین بی طرف در معاونت مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت

بی طرف مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی است و تا 26 آبان ماه احتمالا جای خود را در معاونت مهندسی و پژوهشی و فناوری وزارت نفت را به سید عماد حسینی خواهد داد.

مهمترین گزینه جایگزین بی طرف در معاونت مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، سرانجام در 25 شهریورماه سال جاری نهایی شد. این قانون حضور بازنشستگان را در پست‌های مهمی نظیر استانداری‌ها، شهرداری‌ها، معاونت وزارتخانه‌ها و... ممنوع کرده تا فرصت برای حضور نیروهای جوان و ایجاد اشتغال برای این افراد فراهم شود.

اگرچه نفس اجرای این قانون از نگاه همگان پسندیده است، اما نگاهی به وضعیت این پست‌ها نشان می‌دهد که اجرای آن، کار آسانی نخواهد بود. بیش از نیمی از استانداران کشور بازنشسته هستند و برخی شهرداران کلانشهرها نیز مشمول این قانون می‌شوند. با این حال، با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، بیشترین تغییرات را باید در معاونان وزرا شاهد باشیم.

این وضعیت در وزارت نفت شرایط پیچیده‌تری دارد و از 10 معاونت وزیر نفت، هشت معاونت مشمول این قانون می‌شوند و باید محل کار خود براساس مهلت قانونی یعنی تا 26 آبان ماه ترک کنند.

یکی از معاونت های زنگنه که مشمول این قانون شده است حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی پژوهش و فناوری وزیر نفت است.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه گزینه های متعددی برای این پست مد نظر قرار گرفته است گفت: اما مهترین این گزینه ها سید عماد حسینی است که برای دوره ای نیز معاونت مهندسی وزیر نفت را نیز در اختیار داشت.

به گزارش فارس سید عماد حسینی متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان قروه است که سابقه نمایندگی مجلس در دوره های هفتم و هشتم نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ قروه و دهگلان را دارا است.

عماد حسینی بعد از اتمام دوره نمایندگی در مجلس هشتم، در مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی بعنوان عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی این مؤسسه مشغول فعالیت شد.

دبیری شورای پژوهشی و ریاست اتاق فکر و ریاست پژوهشکده فناوری مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی از دیگر فعالیتهای وی بشمار می‌رود. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم از سوی بیژن زنگنه وزیر نفت بعنوان معاون وزیر نفت در امور مهندسی منصوب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول