اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

 دبیرکل جمعیت فدائیان: 

هدف استعمار خارجی مطرح کردن نهضت بیداری اسلامی با عنوان بیداری عربی است

دبیرکل جمعیت فدائیان کردستان گفت: هدف استعمار خارجی آن است که نهضت بیداری اسلامی را با نام بیداری عربی قلمداد کند.

هدف استعمار خارجی مطرح کردن نهضت بیداری اسلامی با عنوان بیداری عربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی عبدخدایی ظهر امروز در گردهمایی اساتید و پیشکسوتان قرآنی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان که به منظور هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت، اظهار کرد: استعمار هر جا می‌رفت به عنوان آبادانی قدم می‌گذاشت اما به دلیل غارت‌هایی که انجام می‌شد مردم به ستوه آمدند و غارت‌ها به حدی رسید که ملت‌ها، بیداری اسلامی را پیش گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در تمام کشورهای اسلامی علیه قدرت‌های خارجی حرکت‌هایی صورت گرفته است، افزود: حرکت اسلامی در این کشور‌ها برای جلوگیری از غارت شکل گرفت اما استعمار برای جلوگیری از حرکت اسلامی ناسیونالیسم، پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم، پان تورانیسم و غیره را مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: استعمار حرکت اسلامی را با نام ملی‌گرایی سرکوب کرد اما خواست خدا بود که خمینی کبیر برای بیداری ملت‌های مسلمان به پا خیزد و بر تمام کشورها اثر بگذارد.

دبیرکل جمعیت فدائیان یادآور شد: هدف استعمار خارجی آن است که نهضت بیداری اسلامی را با نام بیداری عربی قلمداد کند اما در پیروزی انقلاب اسلامی همه مسلمانان پای کار بودند و هستند.

عبدخدایی با اشاره به جایگاه کتاب آسمانی قرآن کریم بین مسلمانان بیان کرد: قرآن کریم باید محور وحدت بین برادران شیعه و سنی قرار گیرد چرا که قران، اسلام و حج از مسائل مهم برای مسلمانان است.

وی در پایان اضافه کرد: قرآن کریم ۱۴۰۰ سال است مانند چراغ در میان همه کتاب‌ها می‌درخشد و باید این کتاب الهی را قانون اساسی خود قرار دهیم.

نشست هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی از جمله برنامه‌های جانبی نخستین جشنواره «قرآن محور یه‌کیه‌تی» در استان کردستان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول