اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول ادعای وجود پایگاه‌های موشکی مخفی کره‌شمالی را رد کرد و آن را اغراق‌آمیز خواند

سخنگوی دولت کره جنوبی گفت گزارش یک اندیشکده آمریکایی درباره فعالیت کره شمالی در 16 پایگاه موشکی و فریبکاری بزرگ پیونگ یانگ، زیاده‌روی است.

سئول ادعای وجود پایگاه‌های موشکی مخفی کره‌شمالی را رد کرد و آن را اغراق‌آمیز خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (سه شنبه) گزارش اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک» درباره فعالیت موشکی مخفی کره شمالی را کم اهمیت دانست.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی یک روز بعد از گزارش یک اندیشکده آمریکایی مبنی بر ادامه فعالیت برنامه موشک بالستیک کره شمالی در ۱۶ پایگاه مخفی، تاکید کرد این فعالیت‌ها از دید اطلاعات کره جنوبی مخفی نبوده است. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که این اندیشکده آمریکایی، در فریبکاریِ بزرگ خواندن فعالیت کره شمالی، زیاده‌روی کرده در حالی که کره شمالی توافق مشخصی برای تخریب یا تعطیل کردن مراکز نامبرده در گزارش نکرده است. 

سئول افزود، گزارش این اندیشکده آمریکایی بیشتر بر مبنای تصاویر ماهواره‌ای و تعدادی مصاحبه با پناهنده‌های کره شمالی و مسئولان امنیتی و دفاعی دیگر کشورهای جهان است. 

سخنگوی دولت کره جنوبی افزود، منبع این گزارش یک ماهواره تجاری است و اطلاعات کره جنوبی و اطلاعات آمریکا جزییات بسیار بیشتری از فعالیت کره شمالی با استفاده از ماهواره‌های نظامی در اختیار دارند. 

سران کره شمالی و آمریکا برای اولین بار خرداد ماه گذشته دیدار و برای خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره توافق کرده بودند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول