اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

نماینده محلات شهرک ولیعصر(عج):

آکادمی فرهنگی و هنری در نواحی تشکیل شود

نماینده محلات شهرک ولیعصر(عج) گفت: آکادمی فرهنگی و هنری برای پرورش نیروهای انقلابی در نواحی ایجاد شود.

آکادمی فرهنگی و هنری در نواحی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبادالله روحی صبح امروز در نشست صمیمی بسیجیان شهرک ولیعصر(عج) با رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: شهرک ولیعصر(عج) 27 هزار نفر دارد که در 166 هکتار زندگی می‌کنند و در مجموع  20 درصد جمعیت حاشیه شهر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرک ولیعصر شامل  قومیت‌های فارس، ترکاشوندها، ترک، کرد و لر هستند، افزود: این منطقه دارای جمعیت جوان و دغدغه‌مندی که باید از آنها به عنوان «بهترین فرصت» یاد کرد.

نماینده محلات شهرک ولیعصر(عج) با بیان اینکه  هنوز بافت سنتی در این منطقه حفظ‌ شده است، تصریح کرد: این منطقه بیشترین تأثیرات را به‌ ویژه در دوران انتخابات دارد.

وی ادامه داد: 11 مسجد و حسینیه، هفت پایگاه بسیج و دو فرهنگسرا در این منطقه وجود دارد و نخبگان بسیاری نظیر 83 طلبه در این شهرک رشد یافتند.

روحی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی ناشی از اختلافات نسلی به وجود آمده، خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان تحصیل‌کرده یکی از مشکلات فعلی ما است.

 وی با بیان اینکه وضعیت ابتلا به مواد مخدر نسبتاً به گذشته بهبود یافته است، گفت: مواد مخدر قبلاً بسیار مؤثر بود اما در حال حاضر بسیار بهتر از گذشته است.

نماینده محلات شهرک ولیعصر(عج) با بیان اینکه نبود اعتماد به‌ نفس در این منطقه به دلیل برخورد رسانه‌ای و مدیریتی مسؤولان حاصل شده است، اظهار کرد: استعدادهای این منطقه به دنبال پوشش این آسیب‌هاست.

وی افزود: سه رویکرد اصلاح نگرش مردم و مسؤولان به حاشیه شهر، شناسایی افراد مستعد و فعالیت‌های و جوشش‌های انقلاب و تعمیق ارزش‌های دینی و انقلابی، تربیت نیروی متخصص و متعهد در تراز انقلاب و آماده برای ظهور سرلوحه فعالیت‌های بسیجیان شهرک ولیعصر(عج) است.

روحی با بیان اینکه خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و منظور کردن اصل مسجدمحوری در همه فعالیت‌ها دنبال می‌شود، تصریح کرد: بسیجیان این شهرک تاکنون اقداماتی بسیاری شامل تأسیس مدرسه غیرانتفاعی، تأسیس موسسه علمی و آموزشی، تشکیل 20 حلقه صالحین و  ارتباط با خانواده متربیان را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های متعدد فرهنگی، هنری و ورزشی به طور مستمر انجام‌ شده است، ادامه داد: چاپ هشت جلد کتاب و تشکیل گروه هنری مهدیاس از جمله اقدامات بوده که این گروه که تا کنون یک‌هزار اجرا را توانسته انجام دهد، تنها در یک اجرا 3 هزار نفر مخاطب داشته است.

نماینده محلات شهرک ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه گروه هنری نورالمهدی نیز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این گروه تاکنون 900 اجرا داشته و پنج کار کشوری انجام داده است.

وی با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: تا کنون  2 کار رسانه‌ای در فضای مجازی تولید شده است.

روحی اظهار کرد: قرارگاه نصرت با استفاده از ظرفیت هنری در پارک‌ها حضور داشتند و اقدام به روشنگری در حوزه‌های مختلف از جمله آسیب‌های شبکه ماهواره‌ای پرداختند و باعث شدند مردم منطقه چندین دستگاه گیرنده را تحویل دادند.

وی با اشاره به اینکه چهار موسسه خیریه در شهرک ولیعصر تأسیس‌ شده است، افزود: چهار موسسه خیریه شامل موسسه امام حسن مجتبی(ع) با گردش مالی 20 میلیون تومان، موسسه دارالابرار با گردش مالی 30 میلیون تومان، خادم‌یاری آستان قدس با گردش مالی 50 میلیون تومان و موسسه حضرت علی‌اکبر(ع) که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، در دیزج تشکیل شده است.

روحی با بیان اینکه موکب حضرت علی‌اکبر(ع) در کربلا به مدت 18 روز برپا شد، تصریح کرد: روزی 9 هزار پرس غذا و ارائه امکانات اسکان به همراه فعالیت‌های فرهنگی نیز سهم شهرک ولیعصر در راهپیمایی اربعین بود.

وی ادامه داد: به طور مستمر و روزانه دو پزشک متخصص در اختیار مردم است که به صورت رایگان افراد کم‌بضاعت را ویزیت می‌کنند و برای کمک به آن‌ها با کسبه محل برای ارائه خدمات رایگان هماهنگی شده است.

نماینده محلات شهرک ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه مسجد حضرت رقیه(س) در 750 متر و با مبلغ 500 میلیون تومان احداث شد، خاطرنشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به کرمانشاه، احداث یک باب منزل مسکونی، تشکیل مجمع معتمدین و شورایاری‌ها و پیگیری مشکلات مردم به همراه تأسیس دو صندوق قرض‌الحسنه از جمله اقدامات فعالان این شهر است.

وی برگزاری مشاوره برای خانواده‌های آسیب‌دیده، شناسایی محلات آلوده به مواد مخدر، افراد خرده‌فروش و برخورد با آنها با همکاری نیروی انتظامی را نیز از جمله اقدامات در این شهرک دانست.

روحی در تشریح یک پیشنهاد به رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: در مقاطع حساس نظام از برخی سلبریتی‌ها آسیب دیده‌ایم بنابراین پیشنهاد می‌شود در هر ناحیه یک آکادمی فرهنگی و هنری با رویکرد تربیت کارگردان و ... راه‌اندازی شود تا بتوان یک جریان اصیل انقلابی را پرورش داد.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول