اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مطالبه مردم (3)

رئیس ارشاد: شهرداری مانع افتتاح فرهنگسرای کیار است/ شهردار: مخالفتی نداریم

فرهنگسرای این شهرستان حال و روز خوشی ندارد و با اینکه مدتهاست که از زمان مقرر شده برای افتتاحش گذشته اما هنوز چراغ فرهنگ در این شهرستان روشن نشده است.

رئیس ارشاد: شهرداری مانع افتتاح فرهنگسرای کیار است/ شهردار: مخالفتی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرستان کیار به مرکزیت شلمزار یکی از شهرستان‌های 9گانه استان است که زادگاه هنردوستان و اهالی فرهنگ است؛ برگزاری شب شعر و جلسات هم‌اندیشی هنرمندان مانند خطاطان و نویسندگان در دورافتاده‌ترین روستاهای این شهرستان نشان از اهمیت دادن مردم به فرهنگ است.

 احداث مکان‌های فرهنگی جهت فعالیت‌های نهادهای فرهنگی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ و هنر در جامعه است؛ یکی از مکان‌هایی که می‌توان در آن‌ها شرایط برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را مهیا کرد، فرهنگسرا است.

طبق گزارشات متعددی که هنرمندان شلمزار برای ما ارسال کردند، مطلع شدیم فرهنگسرای این شهرستان حال و روز خوشی ندارد و با اینکه مدتهاست که از زمان مقرر شده برای افتتاحش گذشته اما هنوز چراغ فرهنگ در این شهرستان روشن نشده است.

بنا به درخواست مخاطبان این موضوع را از مسؤولان مربوطه مطالبه کردیم:

اگر برنامه و بودجه کمک کند، دهه فجر افتتاح می‌کنیم
سید یدالله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با وضعیت فرهنگسرای شهرستان کیار، گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 85 درصد به‌علت کمبود اعتبار و برخی مشکلات دیگر متوقف شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کیار ادامه داد: در نشست انجمن کتابخانه‌های استان تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شده است و سازمان برنامه و بودجه قول مساعد جهت تأمین اعتبار به این فرهنگسرا را داده‌اند و اگر این امر محقق شود قول افتتاح این فرهنگسرا را در دهه فجر به مردم شهرستان کیار می‌‌دهیم.

وی با اشاره به سایر مشکلات پیش رو در افتتاح پروژه فرهنگسرای شهرستان کیار، خاطرنشان کرد: در گذشته نقشه عمرانی این فرهنگسرا از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی تهیه شده بود و در اختیار شهرداری قرار داده شده بود و در آن زمان هیچ ایرادی بر روی نقشه از سوی شهرداری گرفته نشده بود.

تخریب محوطه فرهنگسرا، کاربری را تغییر می‌دهد

حسینی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری باتوجه به اینکه ساختمان و محوطه فرهنگسرا ساخته شده است، می‌گوید باید محوطه فرهنگسرا به‌طور کامل تخریب شود و اگر بخواهیم محوطه را تخریب کنیم کاربری فرهنگسرا تغییر می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کیار افزود: یکی دیگر از مشکلات فرهنگسرای شهرستان کیار تجهیزات این فرهنگسرا است و تعمیرات داخلی این فرهنگسرا تقریبا به اتمام رسیده است و مقرر شد در جلسه‌ای در فرمانداری این شهرستان برگزار و در این رابطه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در رابطه با دلایل عدم افتتاح فرهنگسرای شهرستان کیار در گهرو، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم افتتاح این پروژه کمبود اعتبار برای تجهیز و عدم پرداخت طلب پیمانکار است.

تخلفات مشهود راه و شهرسازی در احداث فرهنگسرای شهرستان گهرو

شهردار گهرو در رابطه با تخلفات راه و شهرسازی در پروژه فرهنگسرای شهرستان کیار، افزود: در این پروژه راه و شهرسازی 12 متر به حریم جاده و مسیل تجاوز کرده است و باید اصلاحیات این پروژه در کمسیون ماده 5 بررسی شود که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

شهرداری مخالف افتتاح فرهنگسرای گهرو نیست

وی ادامه داد: اداره‌کل راه و شهرسازی جهت احداث این پروژه هیچ مجوزی از شهرداری دریافت نکرده است و تخلفات راه و شهرسازی در این پروژه کاملا مشهود است.

محمدی در پایان با تأکید بر اینکه شهرداری گهرو به‌هیچ عنوان مخالف افتتاح پروژه فرهنگسرای این شهر نیست، خاطرنشان کرد: متولیان ایرادات این پروژه را در کمسیون ماده 5 مطرح کنند  و سپس اصلاح کنند.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول