اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور:

اعتماد مردم به شهرداری‌ها کاهش پیدا کرده است

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: دیوار بی‌اعتمادی مردم روز به روز بلندتر می‌شود و شهرداری‌ها که اولین سنگر خدمت‌رسانی و ارتباط با مردم هستند، باید در امر اعتمادسازی تلاش کنند.

اعتماد مردم به شهرداری‌ها کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جمع شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات و شرایط اقتصادی موجود در کشور، گفت: شهرداران و دهیاران بایستی علیرغم تمامی این موضوعات در انجام کارها خلاقیت و نوآوری داشته باشند و گاهی انجام برخی از امور نیاز به اعتبار ندارد.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیاری در تمامی حوزه‌ها است و شاهدیم که این استان نسبت به شهرهای توسعه یافته زیرساخت‌های بی‌نظیری دارد که مدیران می‌توانند با خلاقیت و نوآوری از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی و دولتی در سال‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: دیوار بی‌اعتمادی مردم روز به روز بلندتر می‌شود و شهرداری‌ها که اولین سنگر خدمت‌رسانی و ارتباط با مردم هستند، باید در امر اعتمادسازی تلاش کنند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: اگر نتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم و آن‌ها را با خود همراه کنیم، قطعا با هر مقدار از بودجه نمی‌توان کار کرد و باید به این نکته توجه کرد که اگر اعتماد حاصل شود، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی وارد کار می‌شوند و درآمدها وصول می‌شود.

ارتباط با مردم حلقه گمشده بسیاری از شهرداری‌های کشور شده است

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با تأکید بر ساده‌زیستی مدیران و ارتباط با مردم، اظهار کرد: در دهه شصت ما بسیاری از زیرساخت‌های فعلی کشور را نداشتیم اما اعتماد مردم را به همراه داشتیم اما امروز اعتماد مردم کاهش پیدا کرده است و متأسفانه ارتباط با مردم حلقه گمشده بسیاری از شهرداری‌های کشور شده است.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور، افزود: بودجه کشور در حال تنظیم است و مدیران بدانند اگر از الان برای سال آینده برنامه‌ریزی نداشته باشند به مشکل بر می‌خورند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه برای سال آینده بودجه 3 هزار و 200 میلیارد تومانی برای انجام امور عمرانی شهرداری‌ها به دولت پیشنهاد شده است، تشریح کرد: اگر این بودجه به‌طور کامل محقق شود می‌توان به شهرداری ها در خرید ماشین‌آلات کمک کرد که تصویب این بودجه نیازمند حمایت نمایندگان در کمسیون تلفیق است.

وی با اشاره به اینکه تجهیز حمل و نقل عمومی یک از مطالبات اصلی است، افزود: بازآفرینی شهری یکی از مواردی است که می‌توان بدون در نظر گرفتن مسائل مالی در مراکز استان‌ها بر روی آن ورود پیدا کرد.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پرسنل شهرداری، گفت: امنیت شغلی در پیشبرد کارها بسیار مؤثر است و باید تلاش شود تا نیروهایی که سابقه کاری بالایی دارند تبدیل وضعیت شوند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت توزیع قیر در کشور، اظهار کرد: تنها 13 درصد قیر توزیعی در کشور به شهرداری‌ها اختصاص دارد که این مسئله ظلم به شهرداری‌ها است و نمایندگان مجلس بایستی در تصویب بودجه به این مسئله توجه کنند که این مقدار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول