اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد آبخیزداری صندوق توسعه ملی خبر داد

تخصیص 700 میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی از تخصیص 700 میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور خبر داد.

تخصیص 700 میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری

هوشنگ جزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در جریان حضور در جلسه ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان سمنان اظهار کرد: مطالبات و درخواست‌های مکرری از سوی مردم، مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌ها نسبت به عملیات آبخیزداری مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش این امر در کمک به رفع مشکل کم‌آبی و موضوعات دیگر مثل افزایش رسوب و این دست موارد، از صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار معادل 700 میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری تخصیص داده شد.

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تأکید کرد: برای اینکه این کار خوب انجام شود، ستاد ملی در سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور تشکیل شد تا همه بخش‌های سازمان، مسائل مربوط به حوزه آبخیز را در نظر بگیرند و از محل این اعتبارات با مشارکت مسؤولان استانی، کارها انجام شود.

جزی با اشاره به اینکه استان سمنان در بحث عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری روند خوبی دارد، تصریح کرد: مشارکت مردمی خوبی در این رابطه داشتیم؛ بیش از 60 درصد از اقدامات پیش‌بینی‌شده در عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سمنان اجرا شده است.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان آذرماه کل تعهدات استان سمنان در رابطه با صندوق توسعه ملی به پایان برسد، اضافه کرد: اقدامات منابع طبیعی استان سمنان از روند خوب و مثبتی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری آب را به‌صورت سطحی ذخیره نمی‌کنیم، تصریح کرد: با مدیریت و کنترل سیلاب و روان‌آب به نفوذ آب در زمین کمک می‌کنیم.

جزی با اشاره به اینکه مدیریت آب باعث می‌شود تا خاک به‌سرعت شسته نشود، اضافه کرد: جای اینکه خسارت سیل داشته باشیم، باید آن را مدیریت کنیم تا به تغذیه آبخوان‌ها، چشمه‌ها و قنوات کمک کند و از این طریق مردم بتوانند از مواهب آن استفاده کنند.

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه در کنار این موضوعات رسوب‌ را هم کنترل می‌کنیم، تصریح کرد: جای رسوب‌گذاری در سدهایی که آب کشاورزی و صنایع را تأمین می‌کنند، این روند را کند می‌کنیم تا عمر سدهای کشور افزایش پیدا کند.

جزی با تأکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه قانون ما را به اجرای 10 میلیون هکتاری عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مکلف کرده است، اضافه کرد: با روند اعتباری که در برنامه‌های گذشته برای آبخیزداری و آبخوان‌داری بوده است، تحقق اهداف این بخش امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال صندوق توسعه ملی کمک کرده است تا بتوانیم بخشی از این اهداف را پیش ببریم، تصریح کرد: باید به این عملیات در کشور توجه و اعتبارات ویژه برای آن تخصیص داده شود.

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه این عملیات می‌تواند در محل حوزه‌های آبخیز مثمر و مفید باشد، اظهار کرد: این برنامه، عملیات نقطه‌ای نیست که ما آن را تنها در یک نقطه اجرا کنیم و همه مردم و بهره‌برداران را درگیر می‌کند.

جزی با تأکید بر اینکه احتیاج داریم تا همچون امسال در سال‌های آینده هم اعتبارات ویژه‌ای برای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری دیده شود، اظهار کرد: باید تعادلی در نظام توزیع بودجه به وجود بیاید تا بتوانیم بحران‌های حوزه سیل را کنترل کنیم و در بحث کمک به رفع مشکل کم‌آبی مؤثر باشیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول