اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی:

دیده بان شفافیت و عدالت علیه مفسدین اقتصادی اعلام جرم می‌کند

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت گفت: در این نهاد از ظرفیت قانون برای اقامه جرم علیه مفسدین اقتصادی استفاده می‌کنیم و قوه قضائیه این اعلام جرم‌ها را به بازپرسی ارجاع می‌دهد.

دیده بان شفافیت و عدالت علیه مفسدین اقتصادی اعلام جرم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد توکلی ظهر امروز در دیدار اعضای دیده بان شفافیت و عدالت با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت مبارزه با فساد در کشور اظهار کرد: وضعیت خوبی به این لحاظ در کشور نداریم و فعالیت دستگاه‌های دولتی در این خصوص کفایت نمی‌کند، امر به معروف و نهی از منکر یک مساله واجب است و به همین دلیل سازمان دیده بان شفافیت و عدالت را تاسیس کردیم تا اطلاعات به دست مردم برسد و امر به معروف و نهی از منکر احیا شود.

وی ادامه داد: ما برای عدالت تلاش می‌کنیم، چیزی که موجب عدم عدالت می‌شود، ظلم است و بی عدالتی دین و ایمان را از مردم می‌گیرد؛ به دستگاه‌های حکومتی برای اقامه عدل در جامعه کمک می‌کنیم.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت افزود: سازمان‌های مردمی از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده می‌کنند تا امری که حکومت در پی آن است، بهتر انجام شود، در دیده بان شفافیت و عدالت صدها نفر از افراد داوطلب حضور دارند، گزارش‌های دیده بان را برای اقامه جرم به قوه قضائیه می‌فرستیم یا اینکه به دستگاه‌های ذیربط برای اصلاح امور می‌دهیم.

توکلی واکنش قوه قضائیه به دیده بان شفافیت و عدالت را مثبت دانست و تصریح کرد: از ظرفیت قانون برای اقامه جرم علیه مفسدین اقتصادی استفاده می‌کنیم و قوه قضائیه این اعلام جرم‌ها را به بازپرسی ارجاع می‌دهد.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی با استفاده از نمایندگان تلاش می‌کنیم که قوانین فسادزا را اصلاح کنیم.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: این نهاد در 22 استان شعبه دارد، البته دیده بان شفافیت و عدالت هنوز در ابتدای کار است، اما با توجه به ظرفیتش اقدامات خوبی را انجام داده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول