اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فردا برگزار می‌شود

آیین عزاداری شهادت امام حسن عسکری در شیراز

مدیر ستاد فاطمیه(س) استان فارس گفت: به مناسبت هشتم ربیع‌الاول روز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) از سوی فاطمیه(س) فارس آئین عزاداری و دستجات سینه‌زنی برگزارمی‌شود.

آیین  عزاداری شهادت امام حسن عسکری در شیراز

 حمید زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: فردا جمعه 25 آبان ماه مصادف با شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) آئین عزاداری با حضور مردم شیراز از خیابان وصال جنوبی به سمت حرم مطهر حضرت سید حاج قریب(ع) و نیز از سه‌راه آستانه به‌سوی حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد فاطمیه(س) کشور و نیز استان فارس در آئین‌های عزاداری و برپایی روز‌های اعیاد شعبانیه و دهه کرامت نقش بسزایی در تأمین اقلام فرهنگی و پشتیبانی مادی و معنوی هیأت‌های مذهبی را بر عهده دارد، افزود: راه‌اندازی دستجات عزاداری، سینه‌زنی و سوگواری به‌صورت پیاده‌روی در ایام شهادت ائمه(ع)، توزیع بسته‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، سیاه‌پوش کردن اماکن و نصب پرچم‌های عزاداری از دیگر فعالیت‌های ستاد فاطمیه در فارس است.

مدیر ستاد دهه فاطمیه استان فارس خاطرنشان کرد: برپایی مسابقه‌های قرآنی و فرهنگی به‌ویژه در مورد زندگی گهربار امام حسین (ع) و حضرت معصومه(س)، ائمه اطهار(ع) و نیز محفل انس با قرآن و کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های اجرایی این ستاد است.

زارعی تصریح کرد: این ستاد با تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و کالای ایرانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های فرهنگی مذهبی خود را حول رهنمود‌هایایشان  قرار داده‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول