اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون گزارش درباره فروش اف-35 به ترکیه را به کنگره فرستاد

پنتاگون گزارش درباره ابعاد قرارداد فروش جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را برای بررسی به کنگره آمریکا فرستاد.

پنتاگون گزارش درباره فروش اف-35 به ترکیه را به کنگره فرستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع می‌گویند که وزارت دفاع آمریکا گزارش مورد نظر کنگره درباره جزئیات و الزامات لازم برای فروش جنگنده‌های پیشرفته F-35 به ترکیه را به قانونگذاران آمریکایی تقدیم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از پنج منبع آگاه، با ارسال گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره ارتباط فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه با خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 از سوی آنها، آخرین مانع برای جمع‌بندی این قرارداد تسلیحاتی برداشته شد.

تحلیلگران می‌گفتند یکی از دلایل تصمیم کنگره آمریکا برای ملزم کردن پنتاگون به تدوین این گزارش، نگرانی فزاینده مقامات نظامی و دفاعی واشنگتن از نهایی شدن قرارداد فروش سامانه‌های پدافند روسی به ترکیه بود و اینکه مسکو می‌تواند با استفاده از S-400 نقاط ضعف جنگنده نسل جدید آمریکایی‌ها را بیابد.

«اِلن لورد» مسئول خرید تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «تصمیم ترکیه برای خرید سامانه‌های اس-400 شدیدا مشکل‌زا بوده و مقامات آمریکایی متعدد درباره این مسئله با آنکارا صحبت کرده بودند اما هیچ نشانه‌ای از تغییر نظر ترکیه برای نخریدن سامانه‌های روسی دیده نشد».

لورد درباره گزارش پنتاگون، بدون ارائه جزئیاتی از مفاد آن، توضیح داد که این گزارش به جای ارائه توصیه‌های سفت و سخت، حقایقی را تعیین می‌کند که نشان می‌دهد اکنون در چه وضعیتی هستند.

وی همچنین افزود: «ما باید با کنگره همکاری کنیم تا تصمیم بگیریم به کجا می‌خواهیم برویم. همکاری محکمی با کنگره خواهیم داشت و تا زمانی که این مسئله را با آنها درمیان نگذاشته‌ایم (اقدامی نمی‌کنیم)».

ترکیه طی قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد دلار، 100 فروند جنگنده F-35 از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کرده است. این کشور هم‌اکنون مبلغ 900 میلیون دلار را به آمریکا پیش پرداخت کرده است و در تاریخ 1 تیر، دو فروند از این جنگنده‌ها را طی مراسمی نمادین در پایگاه هوایی «فورت وورث» در تگزاس تحویل گرفت.

کنگره آمریکا در تاریخ دوم مرداد و در ادامه بررسی‌های دقیقه نودی خود درباره بودجه دفاعی سال 2019 فروش اف-35 به ترکیه را متوقف و آن را به ارائه گزارش پنتاگون درباره روابط دو کشور منوط کرد. (جزئیات بیشتر)

این گزارش شامل ارزیابی حضور ترکیه در برنامه آموزشی و عملیاتی F-35 و همچنین خطرات خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 ساخت روسیه توسط ترکیه، خواهد بود. در صورتی که این ارزیابی، بر خلاف منافع امنیت ملی آمریکا باشد، فروش این جنگنده‌ها به‌طور کلی به ترکیه ممنوع خواهد شد.

انتهای پیام/


عضویت در کانال های بین‌الملل و سیاست خارجی فارس
سروش
آی گپ


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول