اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر امام‌جمعه شیراز به مدیران

قبول مسؤولیت در کشوری با 300 هزار شهید برای خوش‌گذرانی نیست

امام‌جمعه شیراز با اشاره به لزوم امانت‌داری از نظامی که 300 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، گفت: مدیران بدانند که مسؤولیت برای خوش‌گذرانی نیست.

قبول مسؤولیت در کشوری با 300 هزار شهید برای خوش‌گذرانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه کسی که امانت‌دار نیست، آدم نیست، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با 300 هزار شهید، نزد ما یک امانت است. مدیران حواسشان باشد، این مسؤولیت برای خوش‌گذرانی نیست، بلکه یک امانت است از سوی ملتی که 300 هزار جوانش برای حفظ آن، پَرپَر شده‌اند.

دژکام تأکید کرد: خیانت‌ در امانت، آبروی انسان را در قیامت خواهد برد و ما که مسلمانیم باید حواسمان به این موضوع مهم باشد.

وی همچنین به بحث سلامت اجتماعی و اهمیت آن در جامعه پرداخت و افزود: سلامت اجتماعی یعنی با یکدیگر ارتباط سالم، اخلاقی و مفید داشته باشیم. اگر این سلامت به هم بخورد، هیچ ملتی نمی‌تواند در دنیا سربلند باشد؛ اما باید دید چه چیزهایی این سلامت را تخریب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اظهار کرد: در هر جامعه عده‌ای مدیر بوده و عده‌ای مدیریت می‌شوند؛ مدیر حقی به گردن مردم دارد و حقش باید رعایت شود و هرچه مقام وی بالا رود مراعات حقش سنگین‌تر است، ضمن اینکه مردم نیز حقی بر گردن مدیر دارند.

امام‌ جمعه شیراز خواستار نقد منصفانه از سوی رسانه‌ها شد و اظهار داشت: انتقاد اشکالی ندارد. برخی وقت‌ها افراد را تخریب می‌کنیم که درست نیست. متأسفانه در جامعه ما برخی رسانه‌ها مثل‌اینکه جز تخریب کاری ندارند و در فضای مجازی کاری می‌کنند که انسان‌ها را به جان بیاندازند.

دژکام ادامه داد: آزادی بیان در رسانه‌ها باید حفظ شود اما خودشان اخلاق رسانه را رعایت کنند و خارج از قانون، کاری نکرده که حیثیت افراد لکه‌دار شود.

وی همچنین خطاب به مدیران دستگاه‌ها نیز گفت: احساس مسؤولیت در جامعه باید تقویت شود و مسؤولیت کسانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند این است که نگاه کنند در شهر چه خبر است و کمبودها را برطرف کرده و در این راستا همه شهر را از شمال تا جنوب، برابر و عادلانه باید دید.

امام‌جمعه شیراز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، به توصیه‌های این امام همام به اهمیت تقوا در زندگی انسان پرداخت و با بیان اینکه ما مسلمانان قدر این گوهر گران‌بها را گاهی نمی‌دانیم، اظهار داشت: حافظ به زیبایی می‌گوید: گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است/ طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد؛ ما نیز مرتب مشق می‌نویسیم آن‌هم از روی دست کسانی که خودشان گرفتار هستند و قادر به حل مشکل خود نیستند.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات بشر فراگیر است، خاطرنشان کرد: هر هفته هم که از تقوا بگوییم، بازهم کم است، چراکه سعادت انسان در دنیا و زاد و توشه برای سفر آخرت، تقوا است.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری با اشاره به تأثیر لقمه حرام بر سرنوشت انسان نیز گفت: لقمه حرام از یک جای کوچک شروع‌شده و درنهایت به سلطان سکه تبدیل می‌شود و عاقبتش طناب اعدام است. متأسفانه از لقمه‌های شبهه‌ناک پرهیز نمی‌کنیم و نمی‌دانیم این لقمه‌ها همچون آب‌شور دریاست که نه‌تنها رفع تشنگی نمی‌کند، بلکه تشنگی را بیشتر خواهد کرد و فرد حرام‌خور حاضر است برای سودی که ببرد، مافیا راه انداخته و قاچاق کند.

وی با بیان اینکه تمام بدبختی‌های امروز دنیا از حرام‌خوری است و مال حرام برای کسی نخواهد ماند، تصریح کرد: آدم باتقوا در دنیا گرسنه نمانده اما آخرت خود را نیز باسعادت ساخته است.

دژکام همچنین به اهمیت کار برای خدا نیز اشاره کرد و گفت: خیلی از وقت‌ها تلاش ما برای خودمان است اما باید تلاش انسان برای خدا باشد و همگان باید ببینند آیا تلاش‌هایی که در همین کشور ما می‌شود برای پست و مقام است یا خدا؟

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه وقتی از حد اخلاق خارج می‌شویم، یعنی کار برای خدا نیست، افزود: نجات در راستی است لذا باید راستگو بود چراکه ما مدعی مسلمانی و پیروی اهل‌بیت (ع) هستیم برای راست گفتن.

وی به موضوع مهم امانت‌داری از نظام نیز پرداخت و گفت: کسی که امانت‌دار نیست، آدم نیست. نظام جمهوری اسلامی با 300 هزار شهید، نزد ما یک امانت است. مدیران حواسشان باشد، این مسؤولیت برای خوش‌گذرانی نیست بلکه یک امانت است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول