اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

دشمنان دنبال قطع ارتباط جوانان با هیأت‌های حسینی هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان دنبال قطع ارتباط جوانان با هیأت‌های حسینی هستند که باید در مقابل این دسیسه هوشیار باشیم.

دشمنان دنبال قطع ارتباط جوانان با هیأت‌های حسینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی امشب در یازدهمین همایش تجلیل از سیره سرایان اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط امروز میلیون‌ها نفر بدون مشکل به زیارت اباعبدالله(ع) مشرف می‌شوند در صورتی که قبلا علاقه‌مندان به حضرت مجبور بودند پنهانی به زیارت ایشان بروند، اظهار کرد: این موضوعات نشان از قدرت اسلام دارد که باید هر روز برای تقویت آن کوشید.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) راه هدایت را برای همگان باز گذاشته است، افزود: باید مراقب باشیم زیرا دشمن دنبال تغییر مسیر است که برای مقابله با این توطئه باید ضمن تقویت هیات‌های مذهبی از وجود روحانیون بصیر در آن بهره برد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن به خوبی می‌داند که برای رسیدن به اهداف خود چه نقاطی را مورد حمله قرار دهد، تصریح کرد: دشمنان دنبال قطع ارتباط جوانان با هیأت‌های حسینی هستند که باید در مقابل این دسیسه هوشیار باشیم.

وی با تأکید بر لزوم تربیت انسان‌های انقلابی در هیات‌های حسینی گفت: انقلابی بودن را باید با شخص مقام معظم رهبری و شاخص‌های مد نظر ایشان تراز کرد.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه هیأت‌های حسینی و عزاداری‌ها باید در تراز انقلاب باشد، تأکید کرد: باید یزید زمانه را شناخت و در مسیر حسینی گام برداشت که این مهم باید در هیات‌های حسینی تبیین و ترویج شود.

وی گفت: امام حسین(ع) جان خود و یارانش را فدا کرد تا هدف و راهش ادامه داشته باشد، به همین دلیل هیأت‌های مذهبی باید اهداف الهی را احیا کنند و اجازه ندهند دشمنان مردم را به انحراف بکشانند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسلمانان نباید دشمن‌ستیزی و استقلال و آزادی را فراموش کنند اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیاء دین وارد عرصه مبارزه با دشمن شد و برای مذاکره به کربلا نرفت.

وی با اشاره به اینکه درهای هیأت‌های حسینی را بر روی همه باز کنید، افزود: حتی اگر افراد مسموم وارد هیأت‌های حسینی شدند باید آنها را پذیرفت و توسط همین هیأت‌ها آنها را پاک کرد و به مسیر درست رهنمون ساخت.

آقاتهرانی از عشق و علاقه مردم به سید و سالار شهیدان سخن گفت و افزود: وضعیت اقتصادی هیچ تأثیری در برگزاری عزای حسینی و نذورات مردمی در ماه محرم و صفر نداشت که این اتفاق یعنی شعله عشق حسین(ع) هرگز خاموش نمی‌شود.

وی در ادامه با توصیه به هیأتی‌ها گفت: شما نباید اشتباه کنید چون الگوی جامعه هستید و مردم نگاه خاصی به رفتار و کردار شما دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیأت‌های حسینی باید به یکدیگر یاری رسانند و ضعف‌های هم را پوشش دهند، گفت: همه باید دین و شریعت را احیا کنند و هرگز فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند.

وی با اشاره به اینکه حواسمان باشد امام حسین(ع) را منحصر به محرم و صفر نکنیم، اظهار کرد: در همه روزها و ماه‌ها باید فرهنگ حسینی و منش و سیره اباعبدالله(ع) در جامعه جاری و ساری باشد.

آقاتهرانی با بیان اینکه امام عصر(عج) با نام امام حسین(ع) و به خونخواهی ایشان قیام می‌کند، افزود: باید شکرگزار خداوند باشیم که رهرو اهل بیت(ع) هستیم و راه کربلا باز شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول